RS Q8 pozycjonowane na szczycie rodziny SUV-ów Audi Q, jest napędzane 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8, który wytwarza 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2200-4500 obr/min. Osiągnięcie przyspieszenia do pierwszej „setki” zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, podczas gdy sprint do 200 km/h odbywa się w 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a przy pakiecie Dynamic, liczba ta wzrasta do 305 km/h.
Sprawdź także: TEST Audi Q8 50 TDI 3.0 V6 286 KM: podróżowanie w nowym wymiarze
Podobnie jak silnik stosowany w najnowszym Audi RS6 Avant, układ napędowy RS Q8 opiera się na 48-woltowym głównym układzie elektrycznym z dodatkową baterią magazynującą energię, co sprawia że auto jest miękką hybrydą. Podczas zwalniania i hamowania zespół napędowy może odzyskać do 12 kW mocy i przechowywać ją w kompaktowym akumulatorze litowo-jonowym. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia między prędkością 55 km/h a 160 km/h, samochód zdecyduje, czy wyłączyć silnik, czy odzyskać energię podczas hamowania silnikiem. Aby wspomóc wydajność układu napędowego pojazd jest wyposażony w system Start/Stop, a także istnieje system odłączania cylindrów na żądanie, który dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8 przy niskim i pośrednim obciążeniu oraz obrotach na wyższych biegach.
Transfer mocy do kół odbywa się za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro, połączonego z ośmiobiegową przekładnią tiptronic, która zwykle rozdziela moc w proporcji 40:60 na przednią i tylną oś. W razie potrzeby można uzyskać do 70 procent mocy skierowanej na przednie koła i do 85 procent na tylne koła. Audi opracowało również opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro dla SUV-a, aby rozdzielić moment obrotowy między tylne koła zgodnie z wymaganiami, aby poprawić prowadzenie.
Tak RS Q8 pobiło rekord: Audi RS Q8 zostało najszybszym SUV-em na Nurburgringu, jeszcze przed oficjalnym debiutem - WIDEO
Standardowo w Audi RS Q8 znajduje się adaptacyjny system zawieszenia pneumatycznego, który może zmieniać wysokość jazdy o 90 mm (3,5 cala). Istnieje również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu, aby zminimalizować przechylenie nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Dostępnych jest osiem różnych trybów jazdy; Komfort, Auto, Dynamiczny, Wydajność, Allroad, Offroad oraz indywidualnie konfigurowalne RS1 i RS2, do których dostęp ma się z poziomu kierownicy. Hamowanie zapewniają tarcze 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Dostępne są również opcjonalne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o długości 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.
Wygląd zewnętrzny RS Q8 jest bojowy. W nadkola wpasowano 22-calowe felgi aluminiowe o konstrukcji 10-ramiennej, a na życzenie klientów oferowane są również większe felgi 23-calowe. Z przodu nowy SUV przyjął groźną twarz linii RS z powiększonymi wlotami powietrza i błyszczącymi czarnymi akcentami. Z tyłu pojawiły się charakterystyczne owalne rury wydechowe montowane w pojazdach Audi Sport. Klienci mogą wybierać spośród dwóch różnych konfiguracji reflektorów LED, w tym opcjonalnie przyciemnionych reflektorów LED RS Matrix.
Przeczytaj też: Gratka dla purystów: Audi R8 V10 z tylnym napędem teraz w stałej ofercie
Zmiany w kabinie względem konwencjonalnego Q8 są widoczne. Na podsufitce i słupkach pojawia się Alcantara, w wirtualnym kokpicie Audi i centralnym wyświetlaczu MMI zastosowano specjalną skórkę widoku RS. Najbardziej rzucają się w oczy opracowane dla tego modelu sportowe fotele wykończone skórą Nappa i Alcantarą.
Nowe Audi RS Q8 pojawi się w salonach dealerskich na całym świecie w pierwszym kwartale 2020 roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 127 000 euro. Polska cena nie jest jeszcze znana.