W ofercie modelowej Audi znajduje się luksusowy okręt flagowy z potężnym silnikiem 4.0 TFSI V8. Fabrycznie motor ten generuje moc 520 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,1 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Przeczytaj też: TEST Audi A8 Lang V8 4.2 TDI po liftingu: Pierwsza jazda ogromną limuzyną
Firma ABT dostarczająca samochody bardzo wymagającym klientom, zafundowała modelowi S8 potężny zastrzyk mocy. Z benzynowej turbodoładowanej jednostki wyciągnięto 640 KM i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To oznacza, że dodano dokładnie 120 KM i 130 Nm. Jak łatwo się domyślić przyspieszenie do pierwszej "setki" spadło (wynosi poniżej 4 sekund), blokada na prędkościomierzu także uległa przesunięciu, i teraz limuzynę można maksymalnie rozpędzić do 280 km/h.
Modyfikacje napędu pociągnęły za sobą też inne zmiany. Oferowane przez ABT felgi mają rozmiar 20- i 21-cali. Zawieszenie da się obniżyć o dodatkowe 2,5 cm, a seryjny układ wydechowy można zamienić na bardziej sportowy z czterema końcówkami.