W ekranizacji zapanuje klimat jak w grze - nie zabraknie widowiskowych policyjnych pościgów, serii kraks, latających nad autami helikopterów, czy malowniczych pejzaży. Niezwykle rzadkie maszyny, jakie pojawiły się na planie, wbrew pozorom wcale nie są prawdziwe. Auta to umiejętnie zbudowane repliki piekielnie drogich pojazdów, które wykonano na potrzeby zdjęć. Wszystko dlatego, że większość z nich w trakcie realizowania materiału filmowego została umyślnie rozbita.
Zobacz: Mamy nowy zwiastun ekranizacji gry "Need for Speed" - WIDEO
Koenigsegg Agera R
Wytwór niewielkiej szwedzkiej manufaktury o nazwie Koenigsegg Agera R, to wzmocniona wersja 2-drzwiowego modelu Agera, zaprezentowana w 2011 roku. Umieszczony centralnie silnik supersamochodu, to podwójnie turbodoładowane V8 o 32 zaworach i pojemności 5-litrów. Motor ten generuje bagatelną moc 1115 KM (przy 7500 obr/min.) i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4100 obr/min). Siła napędowa jest przekazywana na koła tylne za sprawą 7-biegowej skrzyni automatycznej. Agera R od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna została określona na 420 km/h. Do tego samochodu należy rekord przyspieszenia od 0 do 300 km/h, wynoszący 14,53 s (wpisany do Księgi Guinessa w).
Lamborghini Sesto Elemento
Auto zostało wyprodukowane w ściśle limitowanej serii 20 egzemplarzy. Samochód otrzymał do napędu wolnossący silnik benzynowy V10 o pojemności 5.2-litra i mocy 570 koni mechanicznych i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor zapożyczono z modelu Gallardo LP 570-4 Superleggera, zresztą podobnie jak płytę i konstrukcję podwozia, które posłużyły do budowy Sesto Elemento. Napęd przenoszony za sprawą 6-biegowej skrzyni trafił na wszystkie 4 koła. Dzięki niskiej masie własnej wynoszącej 999 kg, spowodowanej zastosowaniem lekkich elementów z włókien węglowych, osiągi są porażające. Lamborghini rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h. Pojazd nie uzyskał homologacji drogowej, dlatego jazda nim może odbywać się wyłącznie na zamkniętych odcinkach dróg lub torach wyścigowych.
Bugatti Veyron Super Sport World Record Edition
Ten samochód to prawdziwy biały kruk zbudowany tylko w 5 egzemplarzach. Veyron o nazwie Super Sport World Record Edition, w czerwcu 2010 roku ustanowił rekord prędkości w kategorii aut produkcyjnych, niewiarygodnym wynikiem 431 km/h. W ważącym aż 1840 kg aucie umieszczono 8-litrowy, 16-cylindrowy silnik w układzie W, wspomagany aż czterema turbosprężarkami. Moc seryjną z 1001 KM i 1250 Nm, zwiększono do 1200 KM i 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ ten współpracuje z dwudyskowym sprzęgłem oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG, a siła ląduje na wszystkich czterech kołach. Veyron Super Sport pierwszą "setkę" osiąga w czasie 2,5 sekundy, a bariera 300 km/h przekraczana jest w 14,6 s. Prędkość maksymalna została określona przez producenta na 434 km/h. Samochód stylistycznie wyróżnia się większym wlot powietrza do silnika, podwójnym dyfuzorem z tyłu oraz czarno-pomarańczowym malowaniem.
McLaren P1
Wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku brytyjski pojazd, to jeden z przedstawicieli rzadkiego gatunku hipersamochodów. Fabryka zbuduje tylko 375 egzemplarzy modelu P1, który jest oficjalnym następcą legendarnego modelu F1. Jego lekką konstrukcję oparto o wykorzystanie włókna węglowego oraz aluminium, co pozwoliło osiągnąć masę własną 1300 kg. Niskie opory powietrza zapewnia specjalnie zaprojektowana aerodynamiczna sylwetka z karbonu, wspierana armią spoilerów. O niesamowite osiągi dbają rozwiązania przeniesione wprost z bolidów Formuły 1, z systemem KERS na czele. Do napędu użyto podwójnie turbodoładowany, benzynowy motor V8, o pojemności 3,8-litra, wspierany przez silnik elektryczny. Łączna moc zestawu to 900 KM i 900 Nm. Dopełnieniem całości jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna przekazująca napęd na tylne koła. Ze startu zatrzymanego pierwsza "setka" osiągana jest w 2,8 sekundy, a bariera 300 km/h przekraczana jest w 16,5 s. Szybkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 350 km/h.
Saleen S7
Amerykański producent zajmujący się przez lata głównie tuningiem Fordów Mustangów, w swoim portfolio posiada m.in. model S7. Pojazd produkowany seryjnie w latach 2001-2008, to niesamowita konstrukcja, a ujrzenie jej na drodze graniczy z cudem, podobnie jak w przypadku pozostałych aut prezentowanych w filmie "Need for Speed". Supersamochód miał zamontowany benzynowy silnik V8 o pojemności 7-litrów, i w zależności od konfiguracji i roku produkcji rozwijał moc od 558 KM do 1014 KM (moment obrotowy od 711 Nm do 1020 Nm). Topowa odmiana Twin-Turbo wraz z pakietem Competition potrafiła przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna dochodziła w tym modelu do nawet 400 km/h. Poza ogromną mocą przenoszoną na koła za sprawą 6-biegowej skrzyni manualnej, takie osiągi były możliwe dzięki niskiej masie wynoszącej 1340 kg w odmianie Twin-Turbo.
GTA Spano
Ten egzotyczny pojazd należy do portfolio marki GTA Motors pochodzącej z Hiszpanii. Firma ta na co dzień zajmuje się zawodami Formuły 3. Model Spano w odmłodzonej wersji został zaprezentowany oficjalnie w 2013 roku. Maszyna z umieszczonym centralnie motorem zostanie wyprodukowana w ilości 99 egzemplarzy. Do napędu wykorzystano potężną jednostkę napędową V10 o pojemności 8,4-litra. Generowana przez nią moc wynosi 912 KM, a moment obrotowy jest elektroniczne ograniczony do 1000 Nm. Przyspieszenie ze startu zatrzymanego do setki zajmuje 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 350km/h.
Ford Shelby GT500
Shelby GT500 na rok modelowy 2014, to najbardziej sportowe wydanie kultowego Forda Mustanga. Atletyczny amerykański muscle car, odnoszący się do legendarnego konstruktora Carrolla Shelby, jest najmniej spektakularnym pojazdem spośród prezentowanych supersamochodów. Nawet specjalne przeróbki Mustanga na potrzeby filmu "Need for Speed", nie pozwalają autu aż tak bardzo się wyróżnić. Napęd w fabrycznym Shelby GT500 przenosi na koła tylne 6-biegowa skrzynia manualna, a siłę napędową generuje zamontowany z przodu silnik V8 z aluminiowym blokiem. Jego 5.8-litrowa pojemność wspomagana jest dodatkowo kompresorem. Generowana moc 662 KM dostarczana jest przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 631 Nm przy 4000 obr./min. Auto pierwsze 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 322 km/h. Filmowy GT500 postawiony na 22-calowych felgach, otrzymał zwiększoną moc silnika do 900 KM, co oznacza jeszcze lepsze osiągi. Jednostkę napędową przygotował zespół Ford Racing.
.