Aveo najpopularniejszym Chevroletem w Polsce

2011-07-09 8:01

W pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 3 716 sztuk. To wzrost o 19,91 proc., czyli 617 sztuk w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, kiedy marka sprzedała 3099 aut. Najpopularniejszym Chevroletem w 2011 roku w Polsce był model Aveo.

Udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych w Polsce wynosi obecnie 2,46 proc. i jest o 0,5 proc. większy niż w pierwszych 6 miesiącach 2010 roku (dane wg Samaru). Wzrost sprzedaży potwierdzają również dane CEPiK, według których sprzedaż Chevroleta w pierwszym półroczu 2011 r. wyniosła 3 640 sztuk i jest to wzrost o 17,65 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (3 094 samochody), a udział w rynku zwiększył się z 2,12 proc. do 2,64 proc.

Przeczytaj koniecznie: Chevrolet Spark 1,0 hatchback, model 2010 - dane techniczne, spalanie, cena

Zdaniem Andrzeja Żelaznego, dyrektora generalnego Chevrolet Poland, tegoroczne wyniki potwierdzają znakomite przyjęcie nowych produktów Chevroleta przez klientów. - Aby utrzymać ten wzrostowy trend i być w grupie poważnych graczy rynkowych, wprowadzamy właśnie nowe, niższe ceny naszych najpopularniejszych model – mówi Andrzej Żelazny.

Patrz także: Chevrolet Camaro - legenda Ameryki już w Polsce

Jednym z powodów dynamicznego wzrostu sprzedaży Chevroleta jest dobrze przyjęta nowa linia modelowa. Sprzedaż Sparka zwiększyła się w pierwszych 6 miesiącach roku o 71 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej i jest on drugim najchętniej kupowanym modelem Chevroleta, stanowiącym 19 proc. sprzedaży. Od dzisiaj Sparka będzie można kupić już od 26 990 zł, czyli o 4 800 zł taniej od dotychczasowej ceny cennikowej, natomiast cena cennikowa trzy- i pięciodrzwiowego Aveo została obniżona aż o 5 000 zł, a czterodrzwiowego o 4 500 zł, co oznacza, że po uwzględnieniu obecnie obowiązującego rabatu Aveo można kupić już od 28 890 zł.

>>> Chevrolet Volt Najbardziej Ekologicznym Samochodem Roku 2011

Najpopularniejszym Chevroletem w 2011 roku w Polsce był jednak nie Spark, a model Aveo, którego poprzednia generacja w minionym półroczu stanowiła aż 54 proc. sprzedaży marki w Polsce (wzrost o 26 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2010 roku). Ze względu na spore zainteresowanie klientów będzie on oferowany do końca tego roku, równolegle z zupełnie nowym Aveo, który właśnie trafia do salonów.

Nasi Partnerzy polecają