Fiat Freemont wychodzić ma naprzeciw najróżniejszym potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu, który potrafi stawić czoła rzeczywistości, a następnie - bezpiecznie i wygodnie zawieźć swych pasażerów w weekendowy plener. Fiat Freemont łączy elastyczność aranżacji wnętrza i prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem. Dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz potężnemu rozstawowi osi (2890 mm) - pojazd ten dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem.
Przeczytaj koniecznie: Fiat Freemont – pierwszy owoc współpracy z Chryslerem
Freemont to nazwa, która budzi poczucie absolutnej swobody lecz także gotowości na każde wyzwanie codziennego życia. Charakterystyczny design tworzy masywny przód i tył samochodu, wyróżniający się tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. Wnętrze utrzymano w stylizacji typowej dla modeli Fiata, wykończono je miękkimi w dotyku materiałami. Uwagę zwraca zachodząca na boki tablica przyrządów z akcentami chromowanymi, całkowicie nowy zestaw wskaźników, duża konsola centralna oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym z technologią Bluetooth i ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala (109 mm), pozwalającym sterować ustawieniami trójstrefowej klimatyzacji i radioodtwarzacza CD/MP3. Integralną częścią systemu jest także port USB i gniazdo przyłączeniowe AUX.
Patrz także: Nowe włoskie kombi fiat freemont
Fiat Freemont napędzany jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 litrów wyposażonym w technologię MultiJet II oraz zmienną geometrię łopatek kierownicy spalin, dostępnym w dwóch wersjach o mocy 140 lub 170 KM, przekazywanej na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni przekładniowej. Już wkrótce dostępna będzie wersja napędu na cztery koła (AWD) z silnikiem 2,0 MultiJet II 170KM lub benzynowym V-6 o mocy 276 KM z automatyczną skrzynią biegów. Za wyjątkiem 3,6-litrowego silnika benzynowego Pentastar i automatycznej skrzyni biegów z rodziny Chrysler Group, pozostałe zespoły napędowe produkowane są przez Fiat Powertrain.
>>> Fiat Bravo zniknie z rynku
Fiat Freemont jest samochodem bogato wyposażonym w stanardzie. Seryjne wyposażenie wszystkich modeli obejmuje sześć poduszek powietrznych, system przeciwblokowania kół ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP wraz z układami Hill-Holder (ułatwiającym ruszanie na wzniesieniu) i ERM przeciwdziałającym tendencji do wywrócenia się pojazdu. Podstawowym wyposażeniem standardowym są również wspomniane już wcześniej podwyższające siedziska dziecięce Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz system kontroli prędkości (tempomat). Freemont wyposażony jest także w inteligentny system TSC zapobiegający zjawisku niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy. TSC powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować ruch przyczepy, unikając niebezpieczeństwa ewentualnej kolizji na drodze.
>>> Fiat Croma 2005 r. – cena od 22 tys. zł
Gama Fiata Freemont na rynku polskim składać się będzie początkowo z dwóch wersji wyposażenia: Freemont i Urban oraz dwóch wersji silnikowych - 16-zaworowego Diesla MultiJet II o mocy 140 lub 170 KM, w zależności od oczekiwanej dynamiki osiągów. Wyposażenie standardowe wersji Freemont obejmuje siedem miejsc siedzących (istnieje możliwość zamówienia tańszej wersji 5-osobowej), automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala, komputer pokładowy, kierownicę wielofunkcyjną (z przyciskami sterowania audio), 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, światła przeciwmgielne, tempomat, system kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, dziecięce siedziska podwyższające Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz alarm przeciwkradzieżowy.