Koniec Bugatti Veyrona – ostatnie auto sprzedane

2011-07-01 8:01

Bugatti zakończyło sprzedaż auta określanego mianem najdroższego na świecie, czyli modelu Veyron. Według producenta, ostatni egzemplarz Veyrona nabyć miał anonimowy klient z Europy, który zapłacił za auto, które otrzyma dopiero jesienią 1,7 mln dolarów, czyli ponad 4,5 mln zł.

Bugatti Veyron, najdroższe auto na świecie, powoli odchodzi do historii. Po siedmioletnim okresie produkcji, Bugatti podjęło decyzję o zakończeniu produkcji Veyrona. Przez ten czas wyprodukowano 300 sztuk wszystkich wersji Veyrona. Superauto wytwarzane było w wersji standardowej, jeśli tak można powiedzieć oraz w rozmaitych edycjach limitowanych.

Przeczytaj koniecznie: Bugatti Veyron i Ultima GT-R na Rage-Race 2011 w Polsce

Jeśli jednak ktoś bardzo chciałby kupić Bugatti Veyrona, może jeszcze „znależć w salonie” to auto w odkrytej wersji Grand Sport, która kosztuje o 285 tys. więcej niż "standardowa" wersja coupe. To jednak nie wszystkie koszty, bowiem trzeba doliczyć jeszcze 20 tys. dolarów rocznie na serwis oraz 35 tys. dolarów na nowe opony Michelin i to co 20 tys. km.

Patrz także: Bugatti za 10 milionów (galeria!)

Bugatti Veyron, to nie tylko astronomiczna cena, ale i wspaniałe osiągi. Auto przyśpiesza od 0-100 km/h w 2,5 sekundy, zaś od 0-200 km/h w 7,3 sekundy. Przyśpieszenie od 0 do 300 km/h zajmuje Veyronowi 16,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 400 km/h. Osiągi takie zapewnia Veyronowi silnik o pojemności 8 litrów W16, który wyposażono w 4  turbosprężarki wytwarzające 1001 KM. Moc przenoszona jest na wszystkie koła przez 7 biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Nasi Partnerzy polecają