Na bazie modelu Evolution RS kierowcy rajdowi będą mogli przygotować samochód zarówno w specyfikacji N4 jak i R4. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów. W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze „R”, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.
Przeczytaj koniecznie: Michał Kościuszko będzie testował Mitsubishi lancer Evo IX i X
Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw („kit”) służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może stać się rywalem dla aut S2000. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie bardzo zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.
>>> Mitsubishi Lancer Evolution - tapety na pulpit
Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18” aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18” wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17” hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł. Auto można zamówić w 2 kolorach: nie metalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym. Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors.
Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.