Sukces silnika TwinAir, czyli tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2011 - najwyższe wyróżnienie przewidziane w konkursie International Engine of the Year 2011 – ogłosiło jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów. Ponadto silnik TwinAir z Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu - Best New Engine 2011 oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej - Best Green Engine 2011.
Przeczytaj koniecznie: Fiat Freemont – pierwszy owoc współpracy z Chryslerem
To kolejny sukces po zeszłorocznej nagrodzie "Best New Engine 2010" którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo. Potwierdza on wysoką pozycję Fiat Powertrain w rozwoju i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne. Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM. Wydajne silniki z rodziny TwinAir stanowią maksymalne osiągnięcia koncepcji downsizing. Dysponują ponadto wyrafinowaną technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia błyskotliwe osiągi i jednocześnie zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Patrz także: Volkswagen Golf GTI Edition 35 – wersja specjalna na 35. urodziny
Po raz szósty z rzędu prestiżowe wyróżnienie „Engine of the Year” otrzymał także Volkswagen - tym razem za silnik 1.4 TSI w klasie pojemności od 1.0 do 1.4 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną. - TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych – mówił odbierając nagrodę dr Hermann Middendorf, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.