W 1964 roku, na salonie genewskim po raz pierwszy ujrzał światło dzienne Fiat Abarth 695. Auto posiadało silnik o pojemności 699,5 ccm, generujący nie robiącą dziś wrażenia moc 30 KM. Dzięki lekkiej konstrukcji, takie wartości wystarczyły jednak do rozpędzenia samochodu do 130 km/h.
50 lat później w tym samym miejscu debiutuje duchowy następca modelu 695. Dzięki mocy 190 KM i wadze 997 kg, auto przyspiesza do pierwszej "setki" w 5,9 sekundy. Auto jest najszybszym i najmocniejszym wariantem 500-tki w historii. Nazwa Biposto oznacza, że auto jest wersją dwuosobową.
Przeczytaj: Limitowany Fiat 595 Abarth Anniversary Edition
Producent zapewnia o bezkompromisowej naturze samochodu. O poważnym podejściu do sprawy świadczy skrzynia biegów w pierścieniami zapadkowymi, czy poliwęglanowe szyby boczne z przesuwnymi panelami, które są dostarczane przez firmę Isoclima, współpracującą ściśle z wieloma zespołami wyścigowymi. Ekstremalny charakter 695 Biposto potwierdzają także chłodnica doładowanego powietrza, układ wydechody Akrapovic, hamulce Brembo, czy profesjonalne siedzenia wyścigowe Abarth Corsa firmy Sabelt. Wisienką na torcie jest tylny pałąk bezpieczeństwa wykonany z prawdziwego tytanu.