Na początku 2021 roku Włosi zaprezentowali nową, całkowicie odświeżoną serię modeli spod znaku skorpiona. Od teraz Abarth 595 będzie dostępny w czterech poziomach wyposażenia: 595, Competizione, Turismo i Essensse.
Abarth 595
Pełna charakteru, ale przystępna cenowo wersja 595 jest punktem wejścia do świata Abartha. Podstawowa jest wyposażona m.in. w selektor trybu Sport, który w nowej gamie nazywa się trybem Skorpiona „Scorpion”. Naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej umożliwia maksymalne dostarczenie momentu obrotowego, kalibrację wspomagania kierownicy i ostrzejszą reakcję silnika na pedał przyspieszenia. Ponadto domyślna wersja posiada wysokowydajny układ hamulcowy zapewniający maksymalne bezpieczeństwo dzięki 284-milimetrowym przednim tarczom wentylowanym i 240-milimetrowym tarczom tylnym.
Sprawdź: Abarth 500 w 10 smakach. Poznaj najciekawsze wersje małego skorpiona
Jeśli chodzi o technologię, wersja 595 - podobnie jak wszystkie inne - ma w standardowym wyposażeniu radio z systemem Uconnect z 7-calowym o wysokiej rozdzielczości i radiem cyfrowym DAB, z dostępną w opcji funkcją kompatybilności z Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją. Dostępny jest również udoskonalony system nagłośnienia BeatsAudio, Stworzony we współpracy z Beats by Dr. Dre, system BeatsAudio ma całkowitą moc wyjściową 480 W i wyposażony jest w 8-kanałowy wzmacniacz cyfrowy z zaawansowanym algorytmem korekcji.
Nowa gama Abarth 595
Skromne modyfikacje dotknęły także wersje Competizione, Turismo oraz Essense. 595 Turismo otrzymało odświeżone zostało wnętrze. Od 2021 roku kabinę zdobią skórzane fotele z nowymi wykończeniami, dostępne w różnych odcieniach - w tym nowym brązowym kolorze Helmet Brown. Nowością 595 Competizione jest natomiast matowy lakier Niebieski Rally oraz nowe, 17-calowe felgi aluminiowe,
Aby nadwozie uzyskało jeszcze bardziej sportowy charakter, „body kit” w kolorze nadwozia charakterystyczny dla tej wersji Competiizone jest od teraz dostępny z nowym kolorem Niebieskim Rally lub Czarnym Scorpione. Wewnątrz, oprócz selektora trybu „Scorpion", znajdziemy także deskę rozdzielczą z Alcantary, nowe skórzane fotele i dźwignię zmiany biegów z włókna węglowego. Topowa wersja gamy - Esseesse - otrzymała natomiast nowe tytanowe rury wydechowe do układu wydechowego Akrapovič,
Wyposażenie
Wszystkie modele w standardzie wyposażone są w polieliptyczne reflektory i światła do jazdy dziennej LED. Na zamówienie są również dostępne reflektory ksenonowe. Koło kierownicy jest spłaszczone u dołu w centralnym punkcie i zostało zaprojektowane tak, by było bardziej efektywne podczas sportowej jazdy. Deska rozdzielcza zapewnia doskonałą czytelność. Dodatkowo, wskaźnik ciśnienia jest podświetlony na biało, co ułatwia i usprawnia odczyt.
Osiągi
Nowa gama Abartha 595 jest wyposażona w silnik 1.4 T-jet - ten sam, na którym bazują włoskie i niemieckie samochody Formuły 4. Silnik ten jest dostępny z trzema poziomami mocy: 145 KM (595), 165 KM (Turismo), 180 KM (Competizione i Esseesse).
Nie przegap: TEST, OPINIA - Abarth 595 Competizione 1.4 T-Jet: pigułka szczęścia
Ponadto Competizione i Esseesse są również wyposażone w turbinę Garrett GT1446, mechaniczny mechanizm różnicowy, amortyzatory Koni FSD na obu osiach i hamulce Brembo ze stałymi aluminiowymi zaciskami. We wszystkich wariantach silnik 1.4 T-jet współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów, ale na zamówienie mogą zostać wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.