Z modyfikacji mechanicznych, które dotknęły Audi TT S Coupe, przeprogramowany został komputer sterujący pracą jednostki napędowej. Dzięki temu strojeniu moc wzrosła do 370 KM (272 kW) i 460 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do seryjnych 310 KM (228 kW) i 380 Nm to wzrost o 60 KM (44 kW) i 80 Nm. Nie wiadomo ile czasu zajmuje sprint do 100 km/h, ani jaka jest prędkość maksymalna - w seryjnym TT S Coupe potrzeba 4,7 s., a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz też: ABT Audi Q7: pierwsze tuningowe przymiarki
Poza wspomnianymi zmianami w mechanice, ABT Audi TT S Coupe oferuje zmiany w stylistyce. Przede wszystkim zauważymy nowe zderzaki z przodu i z tyłu, zmienione obręcze ze stopów lekkich, które mogą być w rozmiarach 18-,19- i 20-calowych, a o odpowiednie wrażenia dźwiękowe dba zmodyfikowany układ wydechowy. Nie obyło się również bez ingerencji w zawieszenie, gdzie zmienione zostały sprężyny.