Tak jak w Europie kocha się kompakty, tak Amerykanie są bardzo przywiązani do sedanów. Doskonale wiedzą o tym Japończycy, dlatego za oceanem w portfolio azjatyckich producentów nie brakuje tego typu aut. Już kilka miesięcy nowością w gamie modelowej Acury zostanie model TLX. W Detroit pokazano na razie jeszcze odmianę studyjną polakierowaną szałowym lakierem Athletic Red Pearl, ale już szykowana jest odmiana przeznaczona na sprzedaż. TLX plasowany w klasie wyższej średniej, ma konkurować z Lexusem IS, BMW serii 3, czy Mercedesem Klasy C.
Auto jest większe od wcześniejszego TSX-a (długość 4830 mm), ale jego wymiary nie są już tak duże, jak to się ma w luksusowym TL-u. Z tej limuzyny zachowano jedynie sam rozstaw osi wynoszący 2776 mm. Projekt swoim wyglądem nawiązuje do pojazdów z literką "A" w logotypie, jednak designersko jest od nich znacznie bardziej wysmakowany. Totalna innowacja to przede wszystkim wypełni LED-owe przednie reflektory. Zderzak ma wyraziste wloty powietrza, boczna linia z zamaszystymi przetłoczeniami błotników przedstawia się bardzo dynamicznie, a dopełnieniem nowatorskiej formy są lusterka zamocowane na chromowanych wysięgnikach. W nadkolach zainstalowano obręcze ze stopów lekkich w rozmiarze 20" z niskoprofilowanymi oponami 265/35 R20.
Przeczytaj: TEST - Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie japońskich hatchbacków - ZDJĘCIA
Odmiana przeznaczona do produkcji będzie napędzana jedną z dwóch jednostek benzynowych. Pierwszym motorem jaki zagości pod maską zostanie 4-cylindrowy i-VTEC z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4-litra, w połączeniu z 8-biegową przekładnią zautomatyzowaną DCT. Drugim agregatem zostanie większa 3.5-litrowa V6-tka SOHC z systemem odłączania połowy cylindrów. O przeniesienie napędu na koła zadba automatyczna skrzynia o 9 przełożeniach, a opcjonalnie do motoru V6 będzie można zamówić napęd czterech kół. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, co często można spotkać w pojazdach oferowanych na rynku amerykańskim. Kierowca otrzyma możliwość doboru trybu jazdy Dynamics System (IDS), dla polepszenia doznań zza kierownicy. Pojawią się cztery warianty: ECON, Normal, Sport i Sport+.