Przez sporą część kariery, Agnieszka Radwańska miała umowę z Lexusem, ale od jakiegoś czasu tenisistka może jeździć tym, czym tylko zechce. Będąca na sportowej emeryturze Agnieszka niezmiennie ceni sobie możliwość jeżdżenia bez zaprzątania sobie głowy ładowaniem czy zasięgiem. Choć najmodniejszym, topowym Porsche może się teraz wydawać Taycan, nie ma to jak 550-konna Panamera Turbo.
Sprawdź: Gerard Pique ma nową FURĘ! Ten wóz przyspiesza w 4,9 s do setki! ZDJĘCIA, WIDEO
Agnieszka Radwańska ma czerwoną Panamerę Turbo już od jakiegoś czasu. Samochodem jeździ bowiem już od dwóch lat. Ten model jest piekielnie mocnym, 4-drzwiowym coupe, które pozwala jej podróżować z Krakowa do Warszawy w komforcie. Podwójnie doładowane V8 z pewnością ma spory apetyt na paliwo, ale jego uzupełnienie to kwestia kilku minut. W Taycanie, dalsze podróże nie wyglądałyby tak kolorowo.
Panamera Turbo to wciąż piekielnie szybki samochód. Mimo rozmiarów limuzyny i ponadprzeciętnego komfortu, długie na 5 metrów auto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 s (z pakietem Sport Chrono w 3,6 s), a prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Ile paliwa zużywa taka Panamera z 8-cylindrowym motorem? Porsche w danych fabrycznych obiecuje w cyklu miejskim spalanie niecałych 13 l/100 km, w pozamiejskim 7,3 litra, a średnio 9,4 l/100 km, przy emisji CO2 212-214 g/km.
Jaki zasięg ma Panamera?
Jeśli mowa o zasięgu, to biorąc pod uwagę fabryczne dane, Panamera bez trudu powinna przejechać 1000 km na jednym tankowaniu. W końcu standardowy zbiornik paliwa ma pojemność 75 l, a opcjonalny, większy bak mieści aż 90 l benzyny. Rzeczywisty zasięg będzie oczywiście nieco niższy, szczególnie gdy kierowca narzuci autostradowe tempo. Mimo to, elektryczne Porsche Taycan pod względem zasięgu nie ma startu z konwencjonalnie napędzaną Panamerą. W danych fabrycznych widzimy, że zasięg Taycana wg normy WLTP wynosi 388-412 km.