Dzień 50-letniego aktora zaczął się fenomenalnie, ponieważ w końcu odebrał z salonu swój nowy supersamochód marki Bugatti Veyron o wartości 2 mln dolarów (ok. 7 618 000 mln złotych). Niestety, wracając od dealera, celebryta zderzył się na skrzyżowaniu z Hondą CR-V. Nagranie ze zdarzenia szybko okrążyło cały internet.
Przeczytaj również: Cristiano Ronaldo w Bugatti Chiron wartym ponad 10 milionów złotych
Gdy do aktora doszło, co się wydarzyło, rzucił się z pięściami na drugi samochód krzycząc: "Dzi*ko, wysiadaj z samochodu!". Po chwili mężczyzna ochłonął i krzyknął w stronę gapiów "To samochód za 2 miliony dolarów. Dopiero go kupiłem!". Auto wyjechało z salonu Manhattan Motorcars kilkadziesiąt minut przed wypadkiem.
Kiedy policjanci dotarli na miejsce zdarzenia, zobaczyli dwa samochody w niegroźnej scenerii, dosłownie się o siebie lekko otarły. Do kolizji doszło w momencie, gdy zapaliło się zielone światło.
- powiedział jeden z funkcjonariuszy Nowojorskiej policji.
Sprawdź też: Zobacz ile kosztuje najdroższy samochód świata! Bugatti La Voiture Noire zaprezentowane
Okazało się, że cała wina stoi po stronie kierującej Hondą - 61-letniej kobiety, która jak później stwierdziła "nie zauważyła samochodu Morgana". Początkowo kobieta nie przyznała się też do winy, ale nagranie i masa świadków wszystko wyjaśniły.
Bugatti Veyron to samochód największego kalibru i zarazem największa ikona motoryzacji. Nazwa modelu to hołd dla kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który w 1939 r. w barwach Bugatti wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. Veyron został zaprezentowany światu w 2005 r. jako najszybsze auto na świecie - choć minęło blisko 15 lat, auto wciąż jest na podium. Samochód jest napędzany silnikiem W16 o pojemności 8-litrów, który wspierają 4 turbosprzężarki i 5 chłodnic. Łączna moc, jaką generuje ta jednostka to 1001 KM.
Sprawdź: Tak wygląda tarcza hamulcowa podczas hamowania z 380 km/h - zobacz WIDEO
Generowana moc trafia na wszystkie cztery koła dzięki 7-biegowej półautomatycznej skrzyni DSG. Pierwsze egzemplarze dysponowały prędkością maksymalną na poziomie 408 km/h, jednak późniejsze Grand Sport (2009-2015) i Super Sport (2010-2015) o mocy 1184 KM rozpędzały się nawet do 431 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100, 200, 300 i 400 km/h to kolejno 2,5-, 7,3-, 16,7- i 55,6 sekundy.
Kosmiczne spalanie
Choć bak paliwa Veyrona mieści do 100 litrów benzyny, nie oznacza to, że właściciele tego luksusowego auta rzadko bywają na stacjach. Według danych producenta, auto w cyklu miejskim pali około 40 l/100 km. W cyklu pozamiejskim spalanie spada do przyzwoitego poziomu 14,7 l/100 km. W cyklu mieszanym z kolei Bugatti pali 24 l/100 km. Najciekawszy jest jednak fakt, że przy prędkości maksymalnej (powyżej 400 km/h) Veyron spala 125 l/100 km. To oznacza, że już po 10 minutach będziemy musieli wrócić na stację.
Olej i filtry? 100 tys. złotych poproszę
Oprócz kosztów paliwa, trzeba pamiętać, że serwisowanie Bugatti kosztuje krocie. Przykładowo serwis olejowy kosztuje 25 tys. dolarów (ok. 95 tys. złotych). Wymiana opon na nowe to wydatek 40 tys. dolarów (ok. 152 tys. złotych) - a to dlatego, że auto o takiej mocy wymaga, aby opony były do felg przyklejone. W innym wypadku przy prędkości 400 km/h ogumienie mogłoby po prostu zlecieć.
Cena i edycje limitowane
Cena podstawowego Veyrona wynosiła ok. 4 mln złotych. Łącznie wyprodukowano 450 sztuk egzemplarzy Coupe i 150 sztuk w nadwoziu Roadster. Poza modelem bazowym - Veyron 16.4 - producent wyprodukował 23 edycje specjalne w limitowanym wolumenie. Przykładowo model "Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1" jak sama nazwa wskazuje, powstał wyłącznie w jednym egzemplarzu na specjalne zamówienie klienta z Singapuru. To konkretne Bugatti wyróżnia się wyjątkowym dwukolorowym czarno-żółtym malowaniem.
Tak się prezentują różne wersje Bugatti Veyron. ZOBACZ GALERIE: