Alfa Romeo 4C pokonała arcytrudną trasę Nordschleife na Torze Nurburgring z czasem okrążenia wynoszącym 8'04''. Za kierownicą zasiadał Horst von Saurma - dziennikarz, kierowca wyczynowy i wielki znawca niemieckiego toru, nazywanego "zielonym piekłem". Na felgach podczas próby znalazły się wyczynowe opony Pirelli P Zero Trofeo.
Północna Pętla licząca prawie 21 kilometrów długości, jest znakomitym "poligonem" oceny możliwości testowanych tam pojazdów. Charakteryzuje się wyjątkową konfiguracją naprzemiennie wolnych i szybkich zakrętów oraz odcinków prostych o dużej różnicy wzniesień.
Patrz też: Tak wygląda ręczna produkcja Alfy Romeo 4C w fabryce Maserati - WIDEO
Uzyskany wynik przejazdu 8 minut i 4 sekund, jest rekordowym przejazdem wśród samochodów do mocy 250 KM. Czterocylindrowy silnik Alfy Romeo 4C o pojemności 1750 litra, wsparty turbosprężarką, generuje 240 KM mocy (przy 6000 obr/min) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w zakresie 2100-4000 obr/min). Moc na koła tylne przenosi zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów Alfa TCT i zaawansowanym systemem Alfa D.N.A. wzbogacony o nowy tryb RACE. Przyspieszanie od 0 do 100km/h trwa zaledwie 4,5 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna dochodzi do 258 km/h. Rozkład obciążeń to 40% na oś przednią i 60% na oś tylną, a stosunek masy do mocy wynosi poniżej 4kg na 1 KM.