Najnowsze dzieło legendarnej sportowej marki już w połowie bieżącego roku trafi do salonów sprzedaży. Alfa Romeo 4C w początkowej serii "Launch Edition", to 400 sztuk dla rynków Europy, Afryki i państw Środkowego Wschodu, kolejne 500 sztuk pojedzie do klientów z Ameryki Północnej, a ostatnia setka zostanie przeznaczona dla reszty świata. Producent z Mediolanu podaje, że auto w limitowanej wersji wyprzedza o kilka miesięcy wprowadzenie do sprzedaży seryjnej wersji.
Linia limitowanej serii "Launch Edition" charakteryzuje się jednym z dwóch kolorów nadwozia - "czerwonym Alfa" lub matowym "białym Carrara". Odmianę tę wzbogacono pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje jego ciężar. Pakiet ten składa się z reflektorów, spoilera i obudów lusterek zewnętrznych, tylnego wlotu powietrza, reflektorów Bi-Led oraz lekkich obręczy 18-calowych (koła przednie) i 19-calowych (koła tylne) z ciemnym wykończeniem.
>>> TEST - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - atrakcyjna włoszka <<<
Nowe 2-osobowe coupe mierzy 399 cm długości, 200 cm szerokości i zaledwie 118 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 238 cm. Lekka konstrukcja ważąca około 895 kg zapewnia rewelacyjne osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Sercem Alfy jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1750 cm3. Jednostka rozwija moc 240 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. 80 procent tej wartości dostępne jest już od 1700 obr./min. Napęd na koła tylne został przeniesiony poprzez dwusprzęgłową suchą przekładnię automatyczną TCT. Skrzynia może być sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.
Alfa Romeo 4C "Launch Edition" w Polsce będzie kosztować około 250 000 zł.