Najnowsze dzieło legendarnej sportowej marki na razie debiutuje w odmianie koncepcyjnej, ale pewne jest już, że w 2015 roku pojawi się produkcyjna wersja Alfy Romeo 4C Spider. Pojazd ma takie same wymiary jak odmiana coupe, ale inaczej przedstawia się już waga. Ze względu na pozbawienie nadwozia dachu, wymogiem było usztywnienie konstrukcji, co poskutkowało zwiększeniem masy własnej o 60 kg.
Auto otrzymało wzmacniający budowę pałąk, wstawkę nad przednią szybą oraz spojler z włókna węglowego. Zdejmowany fragment dachu został wykonany z tekstylnego materiału. Ponadto Spider odróżnia się tytanowo-karbonowym wydechem Akrapovic, innymi obręczami aluminiowymi i rzucającymi się w oczy już po pierwszym spojrzeniu, inaczej wykonanymi przednimi lampami.
Zobacz też: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde po liftingu: trochę więcej mocy - FOTO
Sercem Alfy jest te sam co w odmianie coupe, czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1750 cm3. Jednostka rozwija moc 240 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. 80 procent tej wartości dostępne jest już od 1700 obr./min. Napęd na koła tylne został przeniesiony poprzez dwusprzęgłową suchą przekładnię automatyczną TCT. Skrzynia może być sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.