Wydawałoby się, że wariant Quadrifoglio postawił poprzeczkę już bardzo wysoko, jednak włoski producent ma w rękawie jeszcze dwa asy, a są nimi Alfa Romeo Giulia GTA i Alfa Romeo Giulia GTAm. Względem Quadrifoglio nowe sportowe warianty GTA (Gran Turismo Alleggerita) są lżejsze (-100 kg), mocniejsze (+30 KM) i jeszcze lepiej trzymają się asfaltu.
Sprawdź: Alfa Romeo Giulia i Stelvio doczekały się liftingu. Czy uda Ci się dostrzec zmiany?
W zrzuceniu zbędnej wagi pomogły zderzaki, osłony lusterek, maska i dach, które zostały wykonane z włókna węglowego. Ponadto boczne i tylne szyby zostały zastąpione lżejszym od szkła poliwęglanem. Aby zamknąć się w okrągłej "setce", producent wsadził do środka lżejsze kubły, masę karbonu i alcantarę. Pod maską wciąż pracuje ta sama podwójnie-doładowana widlasta "szóstka" o pojemności 2,9-litra, jednak przy użyciu tytanowego układu wydechowego Akrapovica inżynierowie zdołali podnieść jej moc do 540 KM.
W celu poprawienia właściwości jezdnych szwajcarzy z Saubera zaprojektowali specjalne lotki i splitter przedniego zderzaka oraz masywny dyfuzor, które w połączeniu z szerszym o 50 mm rozstawem przedniej i tylnej osi zaowocowały większą siłą docisku i pewnością prowadzenia. Wszystkie modyfikacje sprawiły, że stosunek masy do mocy wynosi 2,8 kg/ 1 KM. Tym samym sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy.
Drugim nowym wariantem jest jeszcze bardziej rasowe GTAm, które wyróżnia się ogromnym spojlerem. Ponadto z kabiny zniknęła tylna kanapa, a w jej miejscu pojawiła się klatka bezpieczeństwa. Niestety, pomimo wprowadzonych modyfikacji surowa wersja nie jest mocniejsza ani szybsza, ale jest dopuszczona do ruchu ulicznego.
Pierwszych 500 nabywców - bo tyle egzemplarzy trafi do sprzedaży - otrzyma do auta specjalny kask fimy Bell, a także kompletny kombinezon firmy Alpinestart z butami i rękawicami włącznie. Przyszli nabywcy otrzymają również zaproszenie na Alfa Romeo Driving Academy, gdzie będą mogli doszlifować swoje umiejętność pod nadzorem najlepszych kierowców sportowych.