Alfa Romeo Giulia i Stevlio w sportowym wydaniu Quadrifoglio po ponad 4 latach doczekały się niegroźnej modernizacji. Podobnie jak w przypadku cywilnych wariantów, włoski producent w głównej mierze skupił się na poprawieniu systemu info-rozrywki, na który narzekało wielu użytkowników.
Sprawdź: Alfa Romeo Giulia i Stelvio doczekały się liftingu. Czy uda Ci się dostrzec zmiany?
Pod maską włoskich sportowców dalej pracuje wykonana w całości z aluminium jednostka benzynowa Bi-Turbo V6 o pojemności 2,9-litra, która w obu modelach generuje 510 KM i 600 Nm. Za przenoszenie momentu na koła odpowiada 8-stopniowa skrzynia automatyczna typu ZF - w przypadku sedana na tylną oś, natomiast w przypadku SUV-a na wszystkie cztery koła.
Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, czarne wykończenie przedniego scudetto (grilla) i logotypów w kolorze Dark Miron. Do oferty sportowego Stelvio dołączą także nowe 21-calowe felgi.
Poza tym z zewnątrz nic więcej się nie zmieniło, natomiast jeżeli zajrzymy do środka, sprawne oko dostrzeże, że projektanci zmodyfikowali nieco konsolę środkową. Zmiany dotyczą także kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów, które zostały obszyte skórą. W ofercie odświeżonych modeli pojawią się także dwa nowe kolory pasów bezpieczeństwa — zielony i czerwony. Pozostając w kwestii siedzeń, warto dodać, że już niebawem sportowe fotele będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co da przyszłym nabywcom większe pole do popisu przy konfiguracji swojego auta.
Nowe multimedia
Na pokładzie modeli po liftingu znajduje się również nowy system info-rozrywki z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym. Wśród nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się m.in. Performance Pages, czyli dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w czasie rzeczywistym status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości.
Więcej bezpieczeństwa
Lifting to nie tylko nowe felgi i udoskonalony system multimedialny, ale także zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Nowoczesne systemy, jakie pojawią się na wyposażeniu obydwu modeli to Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu), Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola), Active Cruise Control (aktywny tempomat), Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości), Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie) oraz Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji.
Kolory Old Timer
Do palety nowych kolorów Old Timer zalicza się wyrafinowana czerwień 6C Villa d’Este, zapierający dech w piersiach kolor ochry Ochre GT Junior oraz zieleń Montreal Green.
Niebawem w sprzedaży
Według oficjalnych informacji producenta odświeżona Giulia oraz Stelvio Quadrifoglio pojawią się w europejskich salonach sprzedaży latem 2020 roku. Ceny obydwu modeli niestety nie są jeszcze znane.