Alfa Romeo Giulia nie miała łatwego startu. Po całej serii opóźnień związanych z różnymi problemami, w tym także tymi homologacyjnymi, nastał koniec nerwowego wyczekiwania. We włoskich zakładach Cassino niedaleko Rzymu, uruchomiono linię montażową nowego sedana marki Alfa Romeo. Auto wraca po wielu latach do konstrukcji charakteryzującej się tylnym napędem.
Zobacz: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio na pięknych zdjęciach
Pierwszemu egzemplarzowi czterodrzwiowej Giulii z numerem 1, towarzyszyła przygotowana z tej okazji impreza okolicznościowa i fotoreporterzy. Pierwsze auto wyprodukowane we wtorek 19 kwietnia, zjechało z linii montażowej w kolorze Stromboli Grey, z 2.0-litrowym silnikiem diesla pod maską.
Alfa Romeo do napędu modelu Giulia będzie używać silników benzynowych i diesli. Dwulitrowy czterocylindrowy benzyniak z turbodoładowaniem, będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Najsłabszy i najtańszy generuje 200 KM, kolejny 250 KM, a najmocniejsza odmiana 280 KM. Turbodiesel o pojemności 2.2 litra JTDM będzie w zależności od osprzętu generował od 150 KM, przez 180 KM, a w najmocniejszej odmianie wyłącznie z napędem czterech kół 210 KM. Napęd będzie już w standardzie przekazywany na tylną oś, a w opcji na cztery koła. Klienci będą mieli do wyboru sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
.