Porsche informowało, że ich topowa limuzyna jest w stanie przejechać Zielone Piekło w 7 minut 38 sekund. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, do której należał wcześniejszy rekord, przyjęła wyzwanie i ponownie pojawiła się na ringu, udowadniając swoją wyższość.
Wcześniej inżynierowie Alfy Romeo opierali osiągnięcia Giulii Quadrifoglio na wirtualnych czasach każdego sektora. Teraz auto wyposażone w opcjonalną, 8-biegową przekładnię z Fabiem Francia za kierownicą przejechało Nurburgring w 7 minut 32 sekundy, czyli szybciej niż przewidywano. Na niektórych prostych udało się osiągnąć nawet 280 kilometrów na godzinę.
Zobacz też: Alfa Romeo Giulia: polski CENNIK włoskiej piękności
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio napędzana jest trzylitrowym silnikiem V6 wspomaganym przez dwie turbosprężarki, dzięki czemu ma aż 503 konie mechaniczne. Jednostka mocno powiązana jest z konstrukcjami znanymi z Ferrari. Giulia Quadrifoglio rozpędza się do setki w 3,9 sekundy i konkuruje z np. BMW M3/M4.
W utrzymaniu Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio na drodze pomaga nie tylko idealny rozkład mas, ale i aktywna aerodynamika. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach jeszcze w tym roku, a cennik zaczyna się od 359 tysięcy złotych.