Alfa Romeo Giulia będąca następczynią modelu 159, pojawi się w sprzedaży już w 2016 roku. Pierwszeństwo dotyczące premiery oraz debiutu w salonach sprzedaży oddano jednak topowemu modelowi Giulia Quadrifoglio. Stało się tak nie bez powodu, ponieważ samochód ten wzbudza ogromne emocje
Zobacz też: Alfa Romeo Giulia: znamy listę silników
Rasowy sedan jakim jest z Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, rozkłada na łopatki konkurencję. Auto z silnikiem 2.9 V6 litra przygotowanym przez Ferrari, rozwija moc 510 KM i 600 Nm, a przyspiesza od 0 do 100 km/h pojawia się na liczniku w czasie zaledwie 3,9 sekund, a prędkość maksymalna to osiąga 307 km/h. Z silnikiem współpracuje szybki 8-biegowy automat ZF. Jednostka ta ma być zaskakująco ekonomiczna dzięki zastosowanemu systemowi dezaktywacji cylindrów. Emisja CO2 została obliczona na 198 g/km.
Masa własna modelu Gliulia QV wynosi 1524 kg, a rozkład mas to wzorowe 50:50. W konstrukcji zagościła technologia Torque Vectoring pozwalająca na pełną kontrolę stabilności, Integrated Brake System znacznie skracający drogę hamowania, czy Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy wysokiej prędkości. W celu zmniejszenia masy całkowitej, wykonano różne elementy z włókna węglowego, aluminium i kompozytów. Wprowadzono także aluminiowe elementy układu hamulcowego oraz tarcze węglowo-ceramiczne.