Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio została oparta o tylnonapędową platformę Giorgio, wykorzystywaną obecnie w samochodach Maserati. Nadwozie o zmysłowych liniach z charakterystycznym trójkątnym grillem, zostało nakreślone w typowo włoskim stylu. Wnętrze także przedstawia się nie mniej designersko. W kabinie tak wyprofilowano tunel środkowy, panel deski, czy tuby ze wskaźnikami, aby jak najlepiej oddać sportowego ducha samochodu. W Giulii QV wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie różnych potrzebnych przycisków na małej kierownicy. Kabinę wykonano z niesamowitą starannością, przy użyciu włókna węglowego i materiałów miłych dla oka i dotyku.
Czytaj też: TEST Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Exclusive
Najmocniejsza odmiana oznaczona zieloną koniczynką, charakteryzuje się otworami wentylacyjnymi na przednich błotnikach, wylotami powietrza w masce, czy pokaźnymi atrapami w przednim zderzaku. Tył to czarny dyfuzor z rasowymi czterema końcówkami układu wydechowego i widoczny spoiler na klapie bagażnika. Są jeszcze duże obręcze kół zaprojektowane w charakterystyczny, klasyczny alfowski sposób.
.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - osiągi
Pod maską Gliulii QV wpasowano podwójnie turbodoładowany silnik 2.9 V6 przygotowany przez Ferrari, którego moc wynosi 510 KM i 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3.9 sekundy. Prędkość maksymalna to 307 km/h! Z silnikiem współpracuje szybki 8-biegowy automat ZF. Jednostka ta ma być zaskakująco ekonomiczna dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów. Emisja CO2 została obliczona na 198 g/km.
Masa własna modelu Gliulia QV wynosi 1524 kg, a rozkład mas to wzorowe 50:50. W konstrukcji zagościła technologia Torque Vectoring pozwalająca na pełną kontrolę stabilności, Integrated Brake System znacznie skracający drogę hamowania, czy Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy wysokiej prędkości. W celu zmniejszenia masy całkowitej, wykonano różne elementy z włókna węglowego, aluminium i kompozytów. Wprowadzono także aluminiowe elementy układu hamulcowego oraz tarcze węglowo-ceramiczne.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to bardzo szybkie auto nie tylko na prostej. Włoska nowość pokonała Północną Pętlę słynnego toru wyścigowego Nurburgring w czasie 7:39.0. To rewelacyjny wynik seryjnego auta produkcyjnego. Dla porównania BMW M4 pokonało "Zielone Piekło" w czasie 7:52. We Włoszech cena samochodu z zieloną koniczyną w logo, rozpoczyna się od 79 000 euro (około 330 tys. zł).