Veloce to nazwa wprowadzona przez markę już 60 lat temu do gamy seksownej Giulietty. Współczesna Giulia w tej odmianie ma trafić do kierowców poszukujących sportowej zadziorności, którzy jednak nie są gotowi poruszać się codziennie wyczynową, ponad 500-set konną Quadrifoglio. Warto zwrócić uwagę na zupełnie nowy lakier, debiutujący właśnie w Veloce, niebieski Misano.
Alfa Romeo Giulia Veloce będzie dostępna z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym lub jednostką wysokoprężną o pojemności 2.2 litra. Pierwszy z nich ma moc 280 koni mechanicznych i generuje 400 niutonometrów od 2,250 obrotów na minutę. Diesel wykonany z aluminium ma 210 koni mechanicznych i aż 470 niutonometrów dostępnych już od 1750 obrotów na minutę.
Silniki będą łączone z 8-biegową przekładnią automatyczną która przekazuje moc na wszystkie koła.
Zobacz też: Pierwszy SUV Alfy Romeo przyłapany na filmie!
Ale to nie koniec nowości Alfy Romeo w Paryżu. Producent przygotował też nastawioną na ekonomię Giulię „Advanced Efficiency”. W takim aucie dwulitrowy diesel o mocy 180 koni mechanicznych również wykorzystuje ośmiobiegową przekładnię. Auto spala tylko 4,2 litra oleju napędowego na sto kilometrów, a emisja CO2 wynosi 99 gramów na kilometr.
Aby osiągnąć taki wynik wykorzystano nowy zawór EGR, zainstalowano dodatkowy system chłodzenia silnika oraz zmodyfikowano przełożenia przekładni. Auto jest obniżone o 5 milimetrów i porusza się na 16-calowych felgach z oponami 205/60. Co więcej, opór aerodynamiczny spadł do rekordowej wartości Cx=0,23.