Nowa Alfa Romeo Giulia to pierwszy od modelu 75, rodzinny sedan Alfy Romeo z napędem na tył. W cenniku tego auta znajdziemy trzy wersje wyposażeniowe: Giulia, Super i Quadrifoglio. Już podstawowa wersja auta jest bogato wyposażona. Na pokładzie każdego auta znajdziemy m.in. sustem Forward Collision Warning-Plus (ostrzega przed zbliżaniem się do przeszkody), układ potrafiący zatrzymać auto, jeśli ulegnie ono awarii, a także system wykrywający pieszych na drodze. Oprócz tego Giulia będzie informować o zjechaniu z pasa ruchu, a także za pomocą tempomatu zadba o utrzymywanie stałej prędkości.
Sprawdź: Alfa Romeo Giulietta po liftingu 2016: wciąż stylowa
Każdy nowy sedan Alfy wyjedzie z salonu na felgach aluminiowych w rozmiarze nie mniejszym niż 16 cali i dwustrefową automatyczną klimatyzacją. Zintegrowany system multimedialny Connect będzie sterowany za pomocą dotykowego wyświetlacza o przekątnej 6,5 cala. Na liście wyposażenia wersji Sport pojawi się dodatkowo m.in. skórzana tapicerka, o jeden rozmiar większe felgi (17 cali). Wersje Veloce otrzymają napęd na cztery koła, a najwyższa opcja Quadrofoglio ma sportowe fotele, sportową kierownicę, elementy wykonane z carbonu i pakiet dodatków zewnętrznych dbających o lepsza aerodynamikę.
.
Jednostki napędowe
Oferta jednostek napędowych obejmuje dwa warianty mocy turbodiesla 2.2 (150 lub 180 KM), słabszego benzyniaka 2.0 o mocy 200 KM i 2.9 V6 o mocy 510 KM. Turbodiesel to zupełna nowość, ponieważ blok i głowice w całości wykonano z aluminium, a zastosowane w nim wtryski wykorzystują system MultiJet II (cisnienie 2000 barów). Aby zminimalizować wibrajce pracującego silnika, zastosowano w nim przeciwbieżny wałek wyrównoważający. Silnik ten może współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną, albo ośmiobiegowym automatem.
Zobacz: Niepozorny radiowóz: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Osiągi auta ze słabszym silnikiem, to 150 KM (przy 4000 obr./min), 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1500 obr./min), przyspieszenie od 0 do 100 km w czasie 8,4 sekundy i prędkość maksymalna 220 km/h (z manualną skrzynią). Mocniejszy turbodiesel ma 180 KM (przy 3750 obr./min), 450 NM (przy 1750 obr./min), 8.2 sekundy do setni i identyczną prędkość maksymalną. Producent podaje, że w obu przypadkach średnie zużycie paliwa to około od 4,2 do 5,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
Mniejszy silnik benzynowy ma 2 litry pojemności, turbodoładowanie i 200 km mocy. Będzie on oferowany tylko z automatyczną skrzynią biegów ZF. Najmocniejsza Giulia ma podwójnie doładowany motor V6 o mocy 510 KM uzyskanej z pojemności 2.9 litra. Pełna moc jest osiągana przy 6500 obr./min, a od 2500 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy równy 600 Nm. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 3,9 sekundy, a V-max to aż 307 km/h. Auto z turbodieslem 2.2 pod maską waży tylko 1374 kg, a najmocniejsza Quadrofoglio na wadze pokaże 1524 kg.
.
Alfa Romeo Giulia - CENA w Polsce
.
silnik | skrzynia biegów | Giulia | Giulia Super | Giulia Quadrifoglio |
2.0 TURBO 200 KM AT8 | 8 biegów, automatyczna | 149 000 zł | 155 500 zł | - |
2.9 BI TURBO V6 510 KM MT6 | 6 biegów, manualna | - | - | 359 000 zł |
2.9 BI TURBO V6 510 KM AT8 | 8 biegów, automatyczna | - | - | 369 000 zł |
2.2 TURBO 150 KM MT6 | 6 biegów, manualna | 139 000 zł | 145 500 zł | - |
2.2 TURBO 150 KM AT8 | 8 biegów, automatyczna | 149 000 zł | 155 500 zł | - |
2.2 TURBO 180 KM MT6 | 6 biegów, manualna | - | 153 300 zł | - |
2.2 TURBO 180 KM AT8 | 8 biegów, automatyczna | - | 163 300 zł | - |