Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde po liftingu: trochę więcej mocy - FOTO

2014-03-03 13:55

W 2013 roku Alfa Romeo zaprezentowała odmłodzoną Giuliettę, a teraz przy okazji targów w Genewie odsłania poprawioną, sportową odmianę z czterolistną koniczynką w logotypie. Giulietta Quadrifoglio Verde pod względem stylistyki zmieniła się dyskretnie, ale za to stała się nieco mocniejsza i szybsza.

To co jest najważniejszą informacją dla fanów kompaktowych hot-hatchy, to poprawki naniesione pod maską. Giulietta QV wciąż posiada 1,75-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, którego blok teraz po modernizacji w całości jest wykonany z aluminium. Zmieniono także układ dolotowy i wydechowy, co pozwoliło osiągnąć moc 240 KM przy 6000 obr./min (zamiast dotychczasowych 235 KM przy 5500 obr./min). Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian i wynosi 340 Nm, ale za to osiągany jest w szerszym zakresie obrotów (2100-4000 obr./min). 6-biegowa skrzynia manualna została zastąpiona dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną TCT. Osiągi uległy poprawie, bo Quadrifoglio Verde od 0 do 100 km/h przyspiesza teraz w 6,6 sekundy (wcześniej 6,8 s), a prędkość maksymalna dochodzi do 240 km/h.

Przeczytaj też: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - TEST hot-hatcha od SuperAuto24.pl

Wizualnie mamy do czynienia z dyskrecją. Z frontu jedynie scudetto ma nowy kształt (atrapa wlotu powietrza do chłodnicy). Z tyłu zmodyfikowany układ wydechowy ma teraz trochę większe, okrągłe końcówki wstawione w dyfuzor zderzaka. Lampy zarówno przednie, jak i tylne, tak samo jak wcześniej korzystają z technologii LED. Zestaw hamulców Brembo z tarczami o średnicy 320 mm został lepiej dopracowany. Obręcze aluminiowe dla hot-hatcha pojawiają się w rozmiarach 17- i 18-cali. Doszło też antracytowe wykończenie takich elementów jak: lusterek, osłony chłodnicy, klamek czy świateł przeciwmgielnych.

We wnętrzu znajdziemy przeprojektowany panel środkowy, fotele obite alcantarą, kierownicę obszytą białymi nićmi. Skóra z zielonymi szwami na skrzyni biegów i hamulcu ręcznym nawiązuje bezpośrednio do koniczynek na błotnikach, będących znakiem firmowym wersji Quadrifoglio Verde.