Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to pojazd wyprodukowany z ultralekkich materiałów. Auto szczyci się najlepszą w segmencie sztywność skrętną, rozłożeniem masy w proporcjach 50/50 oraz najbardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego w klasie pojazdów typu SUV. Sercem jest podwójnie doładowany silnik 2.9 litra V6 z bezpośrednim wtryskiem z 24 zaworami. Moc maksymalna to 510 KM (przy 6500 obr./min.) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2500 obr./min.), którą przenosi na cztery koła napęd Q4 współpracujący z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów. Dzięki dużej mocy pojazd jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 s oraz osiągnąć prędkość maksymalną 284 km/h. Auto waży 1830 kg, co jest najlepszym stosunkiem masy do mocy w swojej kategorii (3,6 kg na koń mechaniczny).
Zobacz też: TEST Alfa Romeo Stelvio vs. Volvo XC60
W doborze optymalnego ustawienia auta do warunków drogowych pomaga selektor Alfa DNA Pro z czterema trybami jazdy (w tym tryb Race), mechanizm różnicowy Torque Vectoring, adaptacyjne zawieszenia Quadrifoglio. W przypadku statecznej jazdy do akcji wkracza system dezaktywacji cylindrów, który pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Dzięki swojemu doskonałemu wzornictwu, osiągom i technologii, Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em w swojej klasie, pobijając rekord okrążenia na kultowym torze Nurburgring, w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.
Sportowy duch marki Alfa Romeo z domieszką typowo włoskiej elegancji znajduje się również we wnętrzu. W wykończeniu wykorzystano włókno węglowe, tapicerkę naturalną ze skóry i Alcantary. W centralnej części deski rozdzielczej wbudowano wyświetlacz o przekątnej 8,8" AlfaTM Connect 3D NAV, zawierający w standardzie mapy 3D. Dodatkowo infotaiment jest kompatybilny z nowym systemem audio zawierającym system informacyjno-rozrywkowy Apple CarPlay lub Android Auto. Kierowcy mogą korzystać także z Google Maps w celu uzyskania wskazówek o korkach, robotach drogowych oraz mają łatwy dostęp do aplikacji muzycznych, multimedialnych i komunikacyjnych w samochodzie.
TEST: Alfa Romeo Stelvio First Edition 2.0 Turbo 280 KM
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio jest już do kupienia w Polsce. Cena auta z plakietką koniczynki została ustalona na 402 800 zł. Kwotę można jednak znacznie podnieść dedykowanymi do tego modelu dodatkami. Ceramiczne tarcze hamulcowe to koszt 33 000 zł. Lakierowane zaciski hamulcowe (kolor czerwony lub żółty) wyceniono na 2000 zł, dach panoramiczny kosztuje 7500 zł, a kubełkowe fotele Sparco to wydatek 15 800 zł. Elektryka sterowania i podgrzewanie standardowych foteli to dodatkowe 6500 zł, a adaptacyjny tempomat 5200 zł. Nie zapomnijmy jeszcze o lakierze - cena metalizowanego wynosi 4300 zł, a trójwarstwowego (biały lub czerwony) 10 500 zł.
WIDEO - taka jest Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio