Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to pojazd wyprodukowany z ultralekkich materiałów, charakteryzujący się doskonałym rozłożeniem masy w proporcjach 50/50. Auto szczyci się najlepszą w segmencie sztywność skrętną oraz najbardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego w klasie pojazdów typu SUV.
Sercem Stelvio Quadrifoglio jest silnik 2.9 V6 z bezpośrednim wtryskiem z 24 zaworami Twin-Turbo Intercooled. Moc 510 KM i 600 Nm przenoszona jest na koła poprzez napęd 4x4 Q4 współpracujący z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów. Dzięki dużej mocy pojazd jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 s oraz osiągnąć prędkość maksymalną 284 kilometrów na godzinę.
Zobacz też: TEST Alfa Romeo Stelvio vs. Volvo XC60
W doborze optymalnego ustawienia auta do warunków drogowych pomaga selektor Alfa DNA Pro z czterema trybami jazdy (w tym tryb Race), mechanizm różnicowy Torque Vectoring, adaptacyjne zawieszenia Quadrifoglio. W przypadku statecznej jazdy do akcji wkracza system dezaktywacji cylindrów, który pozwala zoptymalizować zużycie paliwa.
Polska cena Stelvio z plakietką koniczynki została ustalona na 402 800 zł. Kwotę można jednak znacznie podnieść dedykowanymi do tego modelu dodatkami. Ceramiczne tarcze hamulcowe to koszt 33 000 zł. Lakierowane zaciski hamulcowe (kolor czerwony lub żółty) wyceniono na 2000 zł, dach panoramiczny kosztuje 7500 zł, a kubełkowe fotele Sparco to wydatek 15 800 zł. Elektryka sterowania i podgrzewanie standardowych foteli to dodatkowe 6500 zł, a adaptacyjny tempomat 5200 zł. Nie zapomnijmy jeszcze o lakierze - cena metalizowanego wynosi 4300 zł, a trójwarstwowego (biały lub czerwony) 10 500 zł.