Debiutuje Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4
Wreszcie nadszedł czas, by świat ujrzał najnowsze wcielenie kompaktowej nowości. My nowy wariant z gniazdkiem mieliśmy okazję już sprawdzić ją na torze wyścigowym, w ścisłym centrum ośrodka testowego koncernu Stellantis. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, jak sugeruje nazwa, to hybryda typu plug-in, którą naładujemy już w niecałe 2,5 godziny. Auto posiada sporych rozmiarów litowo-jonową baterię, pozwalającą przejechać w trybie elektrycznym do 80 kilometerów. To największa wartość wśród wszystkich hybryd dotychczas prezentowanych przez Stellantis.
Duża moc z małego silnika
Zasięg robi wrażenie, ale oszczędzanie paliwa to nie jedyny atut nowego Tonale Plug-in Hybrid Q4. Kompaktowy SUV w najmocniejszej odmianie radzi sobie także podczas dynamicznej jazdy na krętych serpentynach i torze wyścigowym. Pod maską pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy MultiAir (180 KM) o skromnej pojemności 1,3-litra, który jest wspierany przez silny motor elektryczny (123 KM i 250 Nm) zamontowany na tylnej osi. W połączeniu z 6-biegowym automatem i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h.
Znamy ceny w Polsce. Kosztuje tyle, co małe AMG
Włosi prezentując nowy model wielokrotnie podkreślali, że Alfą Romeo Tonale chcą zawojować w segmencie premium. Tym sposobem jej najbliższą konkurencją jest chociażby BMW X1 czy Mercedes GLA. Najnowszy, 280-konny wariant jest więc wyceniony, jak na klasę premium przystało. Polski cennik otwiera wersja "Edizione Speciale" kwotą 236 500 zł. Nieco droższa jest wersja wyposażenia "Ti" wyceniona na 243 500 zł. Najdroższa i jednocześnie najlepiej wyposażona odmiana "Veloce" kosztuje 254 500 zł.
Klienci staną przed nie lada dylematem, bowiem tych widełkach cenowych figuruje także hybrydowe BMW X1 xDrive30e (od 235 000 zł) czy sportowy Mercedes-AMG GLA 35 (od 244 300 zł). Wyżej wymienione również dysponują napędem na wszystkie koła, bogatym wyposażeniem i do pierwszej "setki" rozpędzają się równie szybko.
Model | Silnik | Łączna moc | 0-100 km/h | Cena |
---|---|---|---|---|
Tonale Plug-In Hybrid Q4 | 1.3 T + silnik elek. | 280 KM | 6,2 s | od 243 500 zł |
X1 xDrive30e | 1.5 T + silnik elek. | 326 KM | 5,6 s | od 235 000 zł |
GLA 35 4MATIC | 2.0 | 306 KM | 5,2 s | od 244 300 zł |