Włoski producent pochwalił się oficjalnym cennikiem na polskim rynku. Alfa Romeo Tonale kosztuje minimum 157 000 zł i nie trzeba dopłacać ani złotówki do wersji z silnikiem diesla. Cena nowej Alfy została skalkulowana na nieco wyższym poziomie niż BMW X2 czy Audi Q3, ale klientów przyciągnąć ma lepsze wyposażenie i hybryda w standardzie, już w najtańszej wersji. Jak kształtują się ceny poszczególnych silników oraz wersji wyposażenia?
Alfa Romeo Tonale - ceny wersji silnikowych
Cena 157 000 zł dotyczy silników 1.5 T4 130 KM z 20-konnym wsparciem silnika elektrycznego oraz diesla 1.6 JTD T4 130 KM. Ten pierwszy z pewnością będzie popularnym wyborem - zapewnia rozsądne osiągi i choć na papierze to diesel jest bardziej oszczędny, hybryda bez wątpienia znajdzie wielu zwolenników. Zdecydowanie najlepszym wyborem będzie zaś wersja 1.5 T4 160 KM z 20-konnym silnikiem elektrycznym. Jej cena to minimum 187 000 zł.
Wyposażenie i wersje Alfa Romeo Tonale
Choć bazowa kwota jest nieco wyższa niż w przypadku konkurentów, Tonale przekonuje świetnym wyposażeniem już w podstawie. Najtańsza odmiana Super w cenie 157 000 zł oferuje tempomat z inteligentnym asystentem prędkości, aktywny system hamowania awaryjnego, cyfrowe zegary, pełne oświetlenie LED, bezkluczykowy rozruch silnika, 2-strefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, system Alfa DNA z wyborem trybów jazdy, Apple CarPlay i Android Auto oraz 18-calowe felgi.
Nieco droższa odmiana Sprint (od 168 000 zł) dodaje do tego przednie i tylne czujniki parkowania, adaptacyjny tempomat, przyciemniane szyby, bezkluczykowy dostęp do pojazdu i fabryczną nawigację. Standardem będzie w tej wersji również elektrycznie otwierana klapa bagażnika.
Odmiana TI w cenie 187 000 zł uzupełnia listę o matrycowe reflektory Full LED, kamerę cofania, nieco inne 18-calowe felgi, ambientowe oświetlenie wnętrza i kilka czarnych wstawek podkreślających stylistykę nadwozia
Topowa wersja Veloce (198 000 zł) ma dodatkowo czarne ramki szyb, zaciski hamulców lakierowane na czerwono, sportowe zawieszenie o regulowanej sile tłumienia, aluminiowe manetki do zmiany biegów, 19-calowe felgi i aluminiowe nakładki na pedały i listwy progowe.
W każdej wersji bez wyjątku standardem jest również automatyczna skrzynia biegów. Czy Alfa Romeo Tonale na poważnie powalczy z BMW, Audi i Mercedesem? Czas pokaże. Włoskiego crossovera można już zamawiać w salonach. Pierwsze auta trafią do klientów w tym roku.