W modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti, stanowiący idealne połączenie sportowego wyposażenia i stylu. Oferowany z nowymi i bardziej wydajnymi silnikami, spełniającymi nową normę emisji spalin E6d-Final, doskonale podkreśla charakter i osiągi tego SUV-a. Oferta Stelvio na rok 2021 została również wzbogacona o nowe 21-calowe felgi aluminiowe – do tej pory występowało ono z obręczami o rozmiarze nie większym niż 20 cali. Nowe felgi dostępne są zarówno w kolorze srebrnym, jak i z oksydowanym wykończeniem, a także w specjalnej wersji zarezerwowanej wyłącznie dla wariantu Quadrifoglio.
Sprawdź:
Turismo Internazionale
Skrót „Ti" pochodzi od słów „Turismo Internazionale" i zawsze był stosowany w odniesieniu do modeli z najwyższej półki, o typowo włoskiej elegancji, natomiast „Veloce" („szybki") nawiązuje do wysokich parametrów i doskonałych osiągów. Wersja wyposażenia Veloce Ti stanowi kwintesencję technicznej i mechanicznej doskonałości oraz łączy sportowy charakter Stelvio Veloce z jeszcze bardziej urzekającym stylem. Topowa "cywilna" odmiana już w standardzie oferuje bogate wyposażenie oraz najnowocześniejszą technologię, nawiązującą do topowej odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Zobacz:
Na wyjątkową tożsamość Stelvio Veloce Ti składają się nie tylko detale stylistyczne, ale i funkcjonalne. Na liście specjalnych dodatków można wyróżnić m.in. tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy. Ponadto Stelvio Veloce Ti wyróżnia się nowymi 21-calowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach.
Gorące wnętrze
Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio", „Q4", a także „Veloce Ti".
Mocy nie zabraknie
Stelvio Veloce Ti dostępne jest z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego.
Bezpiecznie do celu
Giulia i Stelvio zapewniają zaawansowane systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems), które pozostają w doskonałej równowadze między przyjemnością z prowadzenia a bezpieczeństwem. Najważniejsze układy wspomagające to m.in:
• Active Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania na pasie ruchu) - wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu i ostrzega kierowcę poprzez sygnały wizualne oraz automatycznie koryguje tor jazdy, tak aby samochód poruszał się pomiędzy liniami wyznaczającymi pas ruchu;
• Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola) - wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji;
• Active Cruise Control (aktywny tempomat) - automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych dopasowuje prędkość do ograniczeń, co zapewnia bardziej komfortową jazdę;
• Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości) - system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytywanych znaków: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości;
• Traffic jam assistant (system wspomagający jazdę w korku) i highway assist (system wspomagania jazdy na autostradzie) - oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulują prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości;
• Driver attention assist (asystent wspomagania uwagi i koncentracji kierowcy): analizuje parametry pod kątem zmęczenia kierowcy i w razie potrzeby ostrzega go.