Jak informuje instytut Samar, nie znajdziemy już MiTo na stronie internetowej polskiego importera Alfy Romeo. Choć auto dalej widnieje obok innych samochodów w zakładce "wszystkie modele", to osoba zainteresowana zostanie przeniesiona na cennik zaktualizowany 1 stycznia 2018 roku.
Auto zniknęło także z konfiguratora włoskiego producenta. Jakby nie było, mogliśmy się tego spodziewać od dobrych paru lat. Dlaczego? Otóż linia produkcyjna tego brzdąca znajdująca się w fabryce w Mirafiori (Turyn) zakończyła swoją pracę na początku lipca bieżącego roku. Zawieszenie produkcji nastąpiło jeszcze przed wyprodukowaniem ostatniego egzemplarza Fiata Punto w Melfi, który dzielił płytę podłogową z Alfą.
Podobnie jak Punto, MiTo wytrzymało rekordowo długo na taśmach producenta. Włochom się zapewne nie śniło, że mała Alfa przetrwa na rynku aż 10 lat. Auto zniknie z cenników na początku 2019 roku, gdy tylko importerzy pozbędą się ostatnich egzemplarzy ze swoich magazynów.
Niestety na ten moment nikt nie wie, czy MiTo doczeka się swojego następcy. Jeśli producent nie ma asa w rękawie, gama modelowa Alfy Romeo ograniczy się do wyłącznie trzech modeli: Stelvio, Gulia i Gulietta. Lada moment gama może jednak zawęzić się do dwóch, ponieważ Gulietta widnieje na rynku już od 8 lat. Porównując ofertę Alfy Romeo z innymi producentami, można zauważyć sporą przepaść, ponieważ gama Audi zawiera 16 modeli, BMW – 17, a Mercedesa... 34!