Alians Renault-Nissan zawdzięcza sukces dobrym wynikom w Afryce oraz Japonii. Poza tym na osiągnięcie pierwszej pozycji wpłynęło przejęcie Mitsubishi. Volkswagen traci do lidera około 150 000 egzemplarzy. Warto zauważyć, że pomimo afery Dieselgate, Grupa Volkswagena zwiększyła ogólną sprzedaż o 0,4%. Najlepiej radził sobie Seat (to zasługa modelu Ateca) oraz Bentley. Niewielkie spadki odnotowano w przypadku Volkswagena, a także Audi.
Zobacz też: Car Of The Year 2018 - jakie auta walczą o tytuł najlepszego?
Na trzecim miejscu znalazła się Toyota, która sprzedała 4 622 000 samochodów (w tej liczbie uwzględniono sprzedaż pojazdów Daihatsu i Hino). Poza podium wylądował koncern Hyundai-Kia. To wynik nieco gorszej sytuacji na rynku chińskim.
Kolejne miejsca to francuska grupa PSA, której słupki sprzedaży podniósł zarówno nowiutki Citroen C3, jak i... Peugeot 405, wciąż produkowany w Afryce! Grupa PSA sprzedała 1 361 964 aut, co pozwoliło znaleźć się przed koncernami Fiat-Chrysler (1 225 000 sztuk), BMW (BMW, Mini i Rolls-Royce, 1 220 819 aut) oraz Daimler (Mercedes, Smart, 822 500 pojazdów).