Zmiany, które wprowadziła Aplina w swoich modelach, są równie minimalne jak w odświeżonym BMW Serii 3 – kosmetyczne. Zastosowano nowe zderzaki, przednie reflektory, a w środku materiały jeszcze wyższej jakości. Na liście standardowego wyposażenia Alpiny D3 Bi-Turbo pojawił się tempomat oraz komplet czujników parkowania.
Zobacz: Alpina świętuje 50 lat: dwa jubileuszowe modele
Nie zastosowano zmian w jednostkach napędowych. Alpina D3 Bi-Turbo jest napędzana 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z podwójnym turbodoładowaniem. Moc jaką osiąga diesel to 350 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Dzięki tym wartościom, pierwsze 100 km/h osiągane jest w 4,6 sekundy, a w konfiguracji z napędem xDrive, wartość ta spada do 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 275 km/h.