Do polskiej oferty trafia kolejny wariant Alpine. Względem wersji Pure i Legende, A110S jest zauważalnie lżejsze i szybsze, choć dalej korzysta z tego samego silnika benzynowego o pojemności 1.8-litra. Teraz ważący jedynie 1114 kg sportowiec dysponuje mocą 292 KM i 320 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT, "S-ka" przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy.
Zobacz koniecznie: Alpine A110 Legende rozbite w Warszawie - WIDEO
A110S ma tę samą, lekką i kompaktową aluminiową konstrukcję nadwozia, jak pozostałe modele A110, jednak udoskonalona konfiguracja nadała nowej wersji wyraźny, dynamiczny charakter. Nowe sprężyny są sztywniejsze o 50 proc. i mają odpowiednio dostrojone amortyzatory. Stabilizatory są z kolei sztywniejsze o 100 proc. i wydrążone, aby zminimalizować ciężar.
Dodatkowo A110S pozuje na dedykowanych 18-calowych felgach GT Race, które domyślnie przychodzą z wyczynowymi oponami Michelin Pilot Sport 4. Za zatrzymanie tego pocisku odpowiedzialny jest układ hamulcowy firmy Brembo z tarczami hamulcowymi o przekątnej 320 mm i lakierowanymi na pomarańczowo zaciskami.
Testowaliśmy: Alpine A110 Legende: francuski bat na Porsche
Nie mogło zabraknąć także nowych oznaczeń z akcentami włókna węglowego. Ponadto przy konfiguracji najnowszego wariantu klienci będą mogli opcjonalnie zamówić jeszcze lżejsze felgi, matowy lakier oraz karbonowy dach, który obniży masę samochodu o 1,9 kg.
Nowości nie brakuje także wewnątrz samochodu, gdzie do dyspozycji kierowcy znajdą się dwa sportowe siedzenia Sablet obszyte czarną tapicerką Dinamica z pomarańczowymi przeszyciami. Na pokładzie nie zabraknie także systemu nagłośnienia marki Focal czy aluminiowych pedałów.
Przeczytaj także: Alpine A110 Premiere Edition: pobudza mocniej od porannej kawy - TEST, OPINIA
Nowe Alpine A110S można już zamówić w katowickim salonie Alpine. Auto zostało wycenione na co najmniej 284 400 zł.
WIDEO - takie jest Alpine A110 Legende