W lekkim dwuosobowym coupe silnik umieszczono centralnie, co pozwoliło zmniejszyć masę oraz zastosować zaawansowane dwuwahaczowe zawieszenie. A110 Premiere Edition napędzane jest turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1.8 litra o mocy 252 KM. Jak wszystkie Alpine ma napęd na tylne koła. Model został zaprojektowany i jest produkowany we Francji.
Edycja limitowana nowego A110 Premiere Edition powstała w liczbie 1955 egzemplarzy. Jest to nawiązanie do roku, w którym pojawił się pierwszy model Alpine. Edycja ta została w całości zarezerwowana w ciągu pięciu dni od rozpoczęcia sprzedaży. Wkrótce model A110 ma pojawić się w seryjnej produkcji.
Przeczytaj też: Alpine pracuje nad sportowym SUV-em
Michael van der Sande, dyrektor zarządzający Alpine, mówi:
"Reaktywowanie modelu, który potrafi wzbudzać taką pasję to ogromny przywilej, ale też wielka odpowiedzialność. Pasja do Alpine jest żywa zarówno w Grupie Renault, jak też wśród entuzjastów samochodów sportowych. Od dawna zamierzaliśmy przywrócić markę Alpine. I teraz nadszedł ten czas. Nowe A110 Premiere Edition jest zbudowane zgodnie z tymi samymi założeniami, które zapewniły sukces Alpine w latach 60. i 70. Należą do nich kompaktowe rozmiary, niewielka masa i bardzo nisko umiejscowiony środek ciężkości w połączeniu z nowoczesnymi technologiami. Prowadzenie samochodu zarówno na zwykłych drogach, jak i na torze, jest absolutną przyjemnością. Samochód jest też wygodny w codziennej jeździe. Moją misją jest zapewnienie Alpine stałego miejsca w segmencie samochodów sportowych".
Alpine jest obecnie samodzielną jednostką biznesową w ramach Grupy Renault. Wszystkie dostępne egzemplarze nowego modelu Premiere Edition w cenie 58 tys. euro zostały już zarezerwowane. Cena na rynku polskim wynosi 256 tys. zł.