Na zbliżającym się salonie w Paryżu Chevrolet pokaże model Cruze, który powalczy o klientów w popularnym segmencie C na całym świecie. Na razie w wersji czterodrzwiowej.
Do tej pory auta firmowane przez Chevroleta i ogólnie określane mianem kompaktowych znane były na świecie pod różnymi nazwami. Excelle, forenza, lacetti, nubira, optra czy optra magnum. Teraz zostanie to uporządkowane i właśnie chevrolet cruze ma być światową marką nowej generacji limuzyn w segmencie C koncernu General Motors.
Jest pierwszym autem zbudowanym na całkowicie opracowanej od nowa strukturze nośnej, która będzie służyć do tworzenia innych, nowych samochodów. Według przedstawicieli producenta cruze otwiera nowy rozdział projektowania o charakterystycznych cechach wspólnych dla wszystkich nowych produktów marki. Spece odpowiedzialni za wygląd zewnętrzny udowodnili, że amerykańskie auto popularnej na całym świecie klasy może przyciągać wzrok. Dzięki łukowatej linii dachu biegnącej od ostro pochylonej szyby przedniej aż po podobnie nachylone słupki tylne czterodrzwiowe nadwozie zyskało proporcje niemalże sportowego coup. Agresywny, zdecydowany wygląd całości podkreślają jeszcze m.in. ostry rysunek przodu i masywne błotniki kryjące koła wysunięte poza linię karoserii.
We wnętrzu można będzie natomiast odnaleźć motyw projektowy "twin cockpit" po raz pierwszy wprowadzony w corvette, jednym z najbardziej znanych aut sportowych na świecie. Producent zapowiada jednocześnie, że cruze przyniesie z sobą nową jakość wykończenia wnętrza. Od większości swych rynkowych rywali cruze jest szerszy i dłuższy. Pasażerowie podróżujący na jego pokładzie nie będą narzekać na brak miejsca, bo tego w tym mierzącym 4,6 długości aucie będzie pod dostatkiem. Podobnie jak przestrzeni przeznaczonej na bagaż.
Paleta silników przeznaczonych do napędu cruze'a na rynku europejskim w początkowym okresie składać się będzie z dwóch silników benzynowych i jednego wysokoprężnego. Obie jednostki zasilane benzyną wyposażono w system zmiennych faz rozrządu zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Silniki współpracować będą z pięciostopniową skrzynią manualną lub sześciobiegową przekładnią automatyczną. Chevrolet cruze w sprzedaży w Europie pojawi się w marcu przyszłego roku. Wtedy poznamy go dokładniej, a przede wszystkim najważniejszy dla wielu klientów salonów parametr konkurencyjności, czyli jego cenę.
Chevrolet cruze
Silniki:
benzynowe: 1,6 16V VVT 112 KM, 1,8 16V VVT 140 KM
wysokoprężne: 2,0 150 KM