Nowe wersje Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach trakcyjnych, z którymi radzą sobie dzięki nowemu mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD), który pojawi się w wariantach Transit i Transit Custom z napędem na przednie koła oraz w wersjach Transita dysponujących napędem Intelligent All-Wheel Drive. Zarówno Transit Trail, jak i Transit Custom Trail, nie tracąc nic ze swojej funkcjonalności, zyskały dodatkowe elementy wyróżniające je z zewnątrz i w kabinie, podnoszące komfort i możliwości jazdy w każdych warunkach.
Sprawdź: Ford Transit teraz ma coś z Mustanga - dostał 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów
Transit Active i Transit Custom Active zostały wyposażone m.in. w dodatkowe osłony poszycia nadwozia i mechanizm różnicowy zapewniający lepszą przyczepność na sypkich, śliskich lub miękkich nawierzchniach, dzięki czemu nadają się doskonale dla prowadzących aktywne życie klientów prywatnych i biznesowych. Linia pojazdów Active poszerzy się jeszcze pod koniec 2020 roku, wraz z wprowadzeniem mniejszych modeli Transit Connect Active i Tourneo Connect Active.
Transit Trail & Transit Custom Trail
Nowy Ford Transit Trail i Transit Custom Trail prezentują sobą surowy styl i większe możliwości terenowe, które z pewnością zainteresują właścicieli i operatorów flot, funkcjonujących w trudnym terenie, z dala od szos i utwardzonych dróg. Wersje Trail mają dodatkowe czarne panele boczne oraz podobne osłony wokół przednich i tylnych dolnych zderzaków. Owal „Ford” o większym rozmiarze, umieszczony w matowej czarnej kratce chłodnicy, wzmacnia śmiałe i świadczące o funkcjonalności modele z linii Trail.
Opracowany we współpracy z specjalistami Quaife, układ mLSD w warunkach niskiej przyczepności przenosi moment obrotowy na koło o największej przyczepności, ułatwiając Transitowi Trail i Transitowi Custom Trail poruszanie się po nieutwardzonych drogach, nawierzchniach żwirowych i bezdrożach stawiających większe wymagania. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESC) został ponownie skalibrowany, aby lepiej współpracował z mechanizmem. To samo rozwiązanie pomogło poprawić właściwości trakcyjne i właściwości jezdne modeli Ford Performance, m.in. Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST.
Gotowe na wszystko
Transit Trail jest również dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive, który podnosi jego funkcjonalność w terenie. Układ ten poprawia podstawową konfigurację napędu na tylne koła, kierując do 50 proc. momentu obrotowego na oś przednią w oparciu o dane na temat przyczepności, zmieniających się nawierzchni oraz reakcje kierowcy.
Zobacz: To pierwszy taki Ford. Nowa Kuga jest hybrydą, ma wtyczkę i jest oszczędna - TEST, OPINIA
Napęd na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive w Transicie Trail współpracuje również z dodatkowymi trybami jazdy (Śliska nawierzchnia, Błoto, Koleiny) zaprojektowanymi dla poprawienia zdolności trakcyjnych pojazdu i zwiększenia pewności kierowcy w różnych scenariuszach. Układ Intelligent All-Wheel Drive ma również tryb blokady, pozwalający podzielić moment obrotowy 50:50 między przednią i tylną oś. Tryby obsługuje za pomocą selektroa trybu jazdy na desce rozdzielczej.
Bogato wyposażone
Modele Trail otrzymały również wzbogacone specyfikacje wyposażenia wnętrza, ze skórzaną tapicerką w standardzie. Niezależnie od pogody kierowca ma komfortowe warunki podróżowania dzięki standardowej klimatyzacji, a podgrzewana przednia szyba Quickclear umożliwia szybkie odjechanie zimą z miejsca parkingowego. Standardem są również elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne i czujnik zmierzchowy świateł.
Wersje nadwozia
Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi. Klienci zdecydowani na Transita Trail mają wybór wśród wielu wersji nadwozia i rozstawów osi dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg – dostępne są m.in. furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami.
Gama silnikowa
Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, o trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Co więcej, modele Transit Custom Trail oferują dodatkową oszczędność, ponieważ są napędzane zelektryfikowanymi układami hybrydowymi z 2-litrowym silnikiem spalinowym EcoBlue, w wersjach mocy: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Układ miękkiej hybrydy, oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w zestawie akumulatorów.
Transit Active & Tourneo Custom Active
Modele z linii Active inspirowały się z kolei bardziej surowym stylem modeli z segmentu SUV-ów oraz zyskały na funkcjonalności dzięki wyróżniającym je elementom stylistycznym i dodatkowym opcjom wyposażenia. Wersje linii Active, oferujące więcej przestrzeni, zwłaszcza bagażowej, pozwalające na śmiałe wyjazdy i uprawianie sportowego stylu życia, korzystają z popularności modeli osobowych dla aktywnych – Fiesty Active i Focusa Active. Wyróżniają je 17-calowe felgi, siatkowa struktura osłony chłodnicy, dodatkowe panele ochronne nadkoli, boków nadwozia, tylnego zderzaka oraz lusterek, a także relingi zawarte w standardzie. Ponadto wszystkie modele Active otrzymały nowe elementy wyposażenia wnętrza, z wyróżniającą je skórzaną tapicerką, a Transit Custom Active odróżnia się dodatkowo niebieskimi akcentami na tablicy rozdzielczej.
Praktyczne i wszechstronne
Wnętrze Tourneo Custom Active można łatwo aranżować, dostosowując do wymagań użytkowników. Fotele można przesuwać, zwiększając przestrzeń pasażerską lub bagażową, która ponadto ma wyjątkowe wymiary w wariancie z długim rozstawem osi. Siedzenia można również odwrócić, uzyskując ustawienie w układzie konferencyjnym, lub całkowicie je usunąć, aby uzyskać więcej miejsca na bagaż. Punkty mocowania siedzeń można następnie wykorzystać jako kotwice do zabezpieczenia transportu.
Nie przegap: Ford Fiesta ST-Line vs. Ford Puma ST-Line X - TEST, OPINIA, PORÓWNANIE. Zwinny maluch czy modny crossover?
Nowe modele są dostępne z napędami w trzech wariantach mocy 130 KM, 170 KM i 185 KM, w zależności od modelu i specyfikacji. Automatyczne i manualne skrzynie biegów są dostępne dla całej gamy. W dodatku do wersji z przekładnią manualna można zamówić opcjonalny mechanizm różnicowy mLSD. Warto dodać, że Transit Custom Active z krótkim i długim rozstawem osi, może pomieścić do ośmiu osób, w tym kierowcę.