Anna Mucha nie jest do końca zielona w kwestii zelektryfikowanych samochodów, bo jak pisaliśmy w tym tekście, już od jakiegoś czasu jeździ hybrydą plug-in, która potrafi poruszać się wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Współpraca z salonem czeskiej marki sprawiła jednak, że niedawno po raz pierwszy zasiadła za kierownicą w pełni elektrycznego auta. To Skoda Enyaq iV - najnowszy elektryczny model marki z Mlada Boleslav. Czym wyróżnia się ten SUV?
Sprawdź: Naładujesz w domu za złotówkę i dojedziesz nad morze. Skoda Enyaq iV 80 - TEST, OPINIA
Auto, które pojawia się w salonach sprzedaży to przestronny elektryk, który dzieli większość rozwiązań i podzespołów z Volkswagenem ID.4. Dostępne w polskich salonach wersje to Enyaq iV 60 i Enyaq iV 80. Bazowa odmiana ma 179 KM i zasięg do 413 km, a w mocniejszej wersji mamy do dyspozycji 204 KM i zasięg do 537 km. Te wartości brzmią całkiem przyzwoicie i są możliwe do osiągnięcia w praktyce. Z czasem, na polskim rynku zadebiutują również wersje RS i 80x z napędem na obie osie.
Ile kosztuje Skoda Enyaq iV?
Model bazujący na platformie MEB, wspólnej z autami takimi jak Volkswagen ID.3 czy ID.4 został wyceniony na minimum 182 300 zł. Droższa wersja Enyaq iV 80 to wydatek przynajmniej 211 700 zł. Niemało, choć trzeba przyznać, że nowy elektryk Skody to naprawdę duży wóz. Anna Mucha wydaje się być nim zachwycona - czy to jej następny samochód? Nie oszukujmy się - to z pewnością zależy od jej umowy z warszawskim dealerem Skody.