Wiadukty, estakady, a nawet ponad 2-kilometrowy tunel, który będzie najdłuższym tego typu obiektem inżynieryjnym w Polsce. Budowa zakopianki postępuje, co potwierdza dynamika zmian, jakie przechodzi ta trasa po wznowieniu prac po przerwie zimowej. Zmotoryzowani na drogę S7 prowadzącą do stolicy polskich Tatr czekają od dziesięcioleci i wszystko wskazuje na to, że na nową część trasy, a dokładnie na dwa etapy z trzech, które aktualnie powstają, doczekają się jeszcze w tym roku.
Sprawdź: Te odcinki dróg mają zostać oddane do użytku w 2019 r.
Prace na odcinkach między Lubniem a Naprawą oraz między Rabką-Zdrój a Chabówką mają być oddane do użytku w drugim kwartale tego roku. Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu zimowej przerwy prace idą zgodnie z planem. Oznacza to, że pod koniec czerwca bieżącego roku kierowcy powinni już przejechać tymi odcinkami.
Najpóźniej ukończony zostanie drążony w ziemi tunel między Naprawą a Skomielną Białą. Liczący nieco ponad 2 km tunel pierwotnie miał być gotowy w marcu 2021 roku. Wiadomo już, że tego terminu nie uda się dotrzymać. Powodem opóźnienia jest niedostarczenie na czas przez jednego z podwykonawców, elementów konstrukcyjnych niezbędnych do budowy tunelu. Według szacunków GDDKiA pace przedłużą się o kilka miesięcy.