Aston Martin Vantage GT3 to nic innego, jak znacznie bardziej spartańska wersja ekskluzywnego modelu Vantage. Auto jest produktem mającym konkurować ze słynnym Porsche 911 GT3. Oznacza to, że dostało surowe wykończenie i jest lżejsze od konwencjonalnego odpowiednika aż o 100 kg. Taka kuracja odchudzająca nie udałaby się, gdyby niewykorzystanie lekkich stopów metali i wielu komponentów nadwozia z włókna węglowego. Auto w sumie waży 1565 kg. W kokpicie widać sporo karbonu i dwa kubełkowe fotele.
Zobacz też: Bentley Continental GT po liftingu - GALERIA
Pod przednią maską pracuje wolnossący benzynowy silnik V12 o pojemności 6.0 litra. Generowana moc to 600 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik przekazuje moc na tylne koła, a pomaga mu w tym 7-biegowa zautomatyzowana przekładnia firmy ZF. Bardzo ważne zmiany objęły układ zawieszenia. Rozstaw kół został poszerzony, nadwozie przybliżyło się bardziej do ziemi, 19-calowe koła to wyczynowe obręcze z centralną śrubą mocującą. O odpowiedni wytracanie prędkości dba ceramika hamulcowa od Brembo, a o przyczepność opony Michelin Pilot Super Sport (265/35 R19 z przodu i 325/30 R19 z tyłu).
Aston Martin zapowiada wyprodukowania limitowanej serii 100 egzemplarzy wersji Vantage GT3. Oficjalny debiut na Salonie Samochodowych w Genewie (3-15 marca).