Audi mające wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu usportowionych odmian swoich samochodów, nie oszczędziło małego hatchbacka. Zadziorna Jedynka została wyposażona w silnik 2.0 TFSI. Czterocylindrowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1984 cm3, legitymuje się mocą 256 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 350 Nm. Rasowo wyglądający samochodzik rozpędza się w 5,7 sekund do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.
Audi zrezygnowało z typowego oznaczenia literą S. Nazwa specjalnej wersji A1, ma zwracać przede wszystkim uwagę na zastosowanie firmowego napędu na 4 koła. Przez większość czasu moc jest przenoszona na przód, a tylko gdy wystąpią problemy z trakcją, moment wędruje na oś tylną. Cały zestaw uzupełnia sześciobiegowa skrzynia biegów i sportowe zawieszenie wykorzystujące kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. A1 otrzymało obręcze z lekkich stopów i opony w rozmiarze 225/35 R 18.
Wersja quattro to wózek dla osób lubiących ekstremalną jazdę. Fani miejskich sportowców, którzy już zacierają ręce na myśl o posiadaniu zadziornej Jedynki, będą musieli się ustawiać w kolejce - firma przewidziała ograniczoną produkcję 333 egzemplarzy.
Audi A1 quattro dostępne będzie jedynie w kolorze biały Gletscher, z dachem lakierowanym na czarno. W sprzedaży pojawi się w drugiej połowie 2012 roku. Seryjnie zostanie wyposażone w sporą ilość dodatków podkreślających sportowy charakter, takich jak: spoilery, kubełkowe fotele, czy ksenonowe reflektory.