Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, Audi zaprezentuje perspektywę przyszłości swoich aut. Elektryfikacja napędu, głównie przy pomocy technologii plug-in, niebawem zacznie odgrywać ważną rolę w strategii marki z Ingolstadt.
Audi A3 e-tron, które trafi do seryjnej produkcji, posiada zmodyfikowany silnik spalinowy 1.4 TFSI, generujący 110 kW (150 KM) mocy. Motor jest połączony przy pomocy sprzęgła z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Ta elektryczna jednostka jest zintegrowana z sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, która przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w zakresie od 1750 do 4000 obr./min.
>>> NOWE Audi A3 Sportback zaprezentowane w Krynicy-Zdroju - ZDJĘCIA + WIDEO <<<
Osiągi wozu to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Dynamiczne przyśpieszenia odbywają się jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania spalinowego. Kierowca decyzje, kiedy oba rodzaje napędu pracują jednocześnie. Przy zdjęciu nogi z pedału gazu silniki chwilowo się dezaktywują. Zużycie paliwa tego pięciodrzwiowego kompaktu, mierzone wg norm ECE, wynosi średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g dwutlenku węgla na km. Korzystając z napędu elektrycznego, Audi A3 e-tron rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km.