Audi A3 Limousine mierzy 4460 mm długości, 1780 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Stylistycznie jest bardzo podobne do pozostałych modeli z gamy niemieckiego producenta. Wyraźne przetłoczenia i nieco muskularna sylwetka nadają autu zadziornego charakteru. Wersja sedan powstała dla tych, którym troje drzwi to za mało, a jednocześnie nie chcą się przemieszczać nieco rodzinnym Sportbackiem. Najnowsze dziecko marki z Ingolstadt będzie konkurentem przede wszystkim dla dobrze przyjętego Mercedesa CLA.
SILNIKI
Klienci początkowo otrzymują do wyboru cztery silniki: turbodoładowane benzynowe 1.4 TFSI (125 KM), turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TFSI (140 KM) z systemem odłączania dwóch zbędnych cylindrów (CoD), benzynowy motor z turbo o pojemności 1.8-litra TFSI i mocy 180 KM oraz dwulitrowego turbodoładowanego diesla TDI generującego moc 150 KM. Dwie mocniejsze odmiany benzynowe mają do dyspozycji automatyczne skrzynie S-tronic, zaś słabsza jednostka napędzana "bezołowiową" wraz z wysokoprężną w standardzie są zespolone z 6-biegowymi przekładniami manualnymi.
>>> Audi A3 Sportback 1.8 TFSI S tronic - TEST kompaktu od SuperAuto24.pl <<<
WYPOSAŻENIE
Audi A3 Limousine na rynku polskim jest oferowane w trzech wersjach wyposażeniowych: Attraction, Ambition oraz Ambiente. W standardzie klient otrzymuje m.in. system stabilizacji toru jazdy ESC, komplet poduszek powietrznych, w tym chroniącej kolana kierowcy oraz kurtyny boczne, komputer pokładowy, manualną klimatyzację oraz system start/stop. Wersja Ambition pomimo ceny identycznej jak w przypadku Ambiente, różni się jednak od niej dosyć znacząco, ponieważ w pierwszej otrzymamy chociażby sportowe zawieszenie, trójramienną kierownicę, światła przeciwmgielne oraz system Audi Drive Select, zaś w drugiej odmianie wyposażenie zostało ukierunkowane bardziej w stronę komfortu i prestiżu niż sportowych doznań (tempomat, czujniki parkowania z tyłu, pakiet schowków i wyposażenia bagażnika itd.). Jak to już bywa w przypadku marek premium lista opcji jest bardzo długa, więc każdy znajdzie coś dla siebie, niestety za każdy dodatek przyjdzie nam słono zapłacić.
CENA w POLSCE
SILNIK | ATTRACTION | AMBITION | AMBIENTE |
1.4 TFSI (125 KM) | 99 700 zł | 108 500 zł | 108 500 zł |
1.4 TFSI CoD (140 KM) | 113 800 zł | 122 600 zł | 122 600 zł |
1.8 TFSI (180 KM) | 124 800 zł | 133 600 zł | 133 600 zł |
2.0 TDI (150 KM) | 116 000 zł | 124 800 zł | 124 800 zł |