Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu rynkowego – klasy kompaktowych limuzyn. Elegancka bryła prezentuje się nadzwyczaj sportowo, bo stylistyka to połączenie klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na trzy strefy z filozofią coupe. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia, na której załamują się refleksy świetlne. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz.
WYMIARY
Audi A3 Limousine ma długość 4,46 m, rozstaw wynosi 2,64 m, a szerokość mierzy 1,80 m (jest o 11 mm szersze niż A3 Sportback). Wysokość to natomiast 1,42 m (9 mm niższe od A3 Sportback). Pojemność bagażnika to 425 l. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć. Ciężar własny sedana w wersji z silnikiem 1.4 TFSI wynosi jedynie 1205 kg. By uzyskać tak niski ciężar, w przedziale pasażerskim Audi zastosowało elementy z hartowanych stopów stali, a maskę silnika wykonano z aluminium. Karoseria jest sztywna, odporna na zderzenia i zapewnia duży komfort akustyczny.
SILNIKI
Na początek, program silników Audi A3 Limousine w Europie obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe. Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Jego osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Benzynowa jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h. Kolejny benzynowiec 1.8 TFSI generuje moc 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Sprint od zera do 100 km/h auto wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. W zależności od rodzaju silnika, dostępna będzie manualna 6-biegowa skrzynia, lub dwusprzęgłowa przekładnia automatyczną S tronic.
Audi S3 Limousine - topowa wersja sedana
Flagowym modelem serii będzie Audi S3 Limousine. Jednostka napędzająca auto to 2.0 TFSI generująca moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku wysokiej mocy, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych.
Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Czterocylindrowy silnik turbo zużywa średnio tylko 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km (ze skrzynią S tronic lub z przekładnią manualną). Emituje przy tym 159 lub 162 g CO2 na km. W układzie napędowym quattro, szybko reagujące sprzęgło wielopłytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś (wstępne dane).
Karoserię samochodu z oznaczeniem S obniżono o 25 mm, niż w konwencjonalnym modelu. Nadwozie charakteryzuje się zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. Za seryjnymi 18-calowymi kołami pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, będzie dostępny opcjonalnie.