Kompaktowy bestseller Audi A3, który w obecnej formie jest trzecią generacją tego modelu, to przede wszystkim upodobany przez klientów 5-drzwiowy hatchback o nazwie Sportback oraz czterodrzwiowy sedan Limousine. Samochody nieco się zmieniły w stosunku do schodzących z rynku wersji. Korektom uległa osłona chłodnicy Singleframe, która jest teraz szersza i ma ostrzejsze kształty, ukształtowanie zderzaka przedniego oraz tylnego też jest inne. Reflektory są bardziej płaskie i mają mocniej wyostrzone kontury zewnętrzne (opcjonalnie w pełni LED-owe lub w technologii Matrix LED). Inaczej wygląda też diodowe wypełnienie świetlne w tylnych kloszach lamp i oferta obęczy kół.
Przeczytaj koniecznie: TEST Audi RS7 Sportback performance 4.0 TFSI quattro: jak naładowana strzelba
Klienci decydujący się na Audi A3 mają do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie to turbobenzyny i dwa turbodiesle. Wszystkie motory spełniają restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Nowość to trzycylindrowy silnik 1.0 TFSI, który generuje moc 115 KM i moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Sportback z tym silnikiem przyspiesza w 9,7 s do "setki". Kolejną pozycją w cenniku jest jednostka czterocylindrowa 1.4 TFSI CoD, która potrafi odłączyć dwa cylindry, kiedy ich nie potrzebujemy. Rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić paliwo. W czasie gdy używamy wszystkich czterech cylindrów, silnik potrafi wyprodukować 150 KM i 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s.
TDI rozpoczyna się od 1.6 litra dostarczającego 110 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,7 s. Większy motor 2.0 TDI generujący 150 KM i moment obrotowy 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min., jest w stanie osiągnąć w Sportbacku "setkę" w 8,6 s. Wszystkie silniki dostępne są w połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią typu S tronic.
.
Więcej systemów i multimediów
Na liście wyposażenia dodatkowego pojawiły się systemy wsparcia kierowcy pochodzące z wyższych modeli. Są rozbudowane i udoskonalone systemy Audi active lane assist i Audi pre sense front z funkcją ochrony pieszych, a także Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go (system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a po całkowitym, krótkim zatrzymaniu auta sprawia, że ten ponownie rusza). Nowość to system Emergency Assist - może wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy.
Sprawdź: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec
Kolejny nowy element to Audi virtual cockpit o wysokiej rozdzielczości ekranu TFT o przekątnej 12,3 cala, który wyświetla najważniejsze dane związane z prowadzeniem samochodu oraz informacje niezbędne do kontynuowania podróży. Strukturę menu w systemie MMI zaprojektowano od nowa i zmieniono regulatory. Opcjonalny Audi connect oferuje rozbudowane funkcje online. Transmisja danych internetowych odbywa się w szybkim standardzie przesyłu danych LTE. Stałe łącze internetowe potrafi zapewnić wbudowana w pojeździe na stałe karta Audi connect SIM. Kartę "embedded SIM" (e‑SIM), europejski klient otrzymuje automatycznie, wraz z wyposażeniem pojazdu w system Audi connect. Karta umożliwia roaming w większości krajów europejskich.
.
Audi A3 Sportback lifting 2016 - polski cennik
.
silnik/wersja | Sportback | Sportback Sport |
1.0 TFSI 116 KM 6 biegów | 98 200 zł | 107 500 zł |
1.0 TFSI 116 KM S tronic | 107 300 zł | 116 600 zł |
1.4 TFSI CoD 150 KM 6 biegów | 105 400 zł | 114 700 zł |
1.4 TFSI CoD 150 KM S tronic | 114 500 zł | 123 800 zł |
1.6 TDI 110 KM 6 biegów | 109 700 zł | 118 900 zł |
1.6 TDI 110 KM S tronic | 118 800 zł | 128 000 zł |
1.6 TDI 110 KM quattro 6 biegów | 119 900 zł | 129 100 zł |
2.0 TDI 150 KM 6 biegów | 118 700 zł | 127 900 zł |
2.0 TDI 150 KM S tronic | 127 800 zł | 137 000 zł |
2.0 TDI 150 KM quattro 6 biegów | 128 900 zł | 128 900 zł |
.
Audi A3 Limousine lifting 2016 - polski cennik
.
silnik/wersja | Limousine | Limousine Sport |
1.0 TFSI 116 KM 6 biegów | 101 200 zł | 110 500 zł |
1.0 TFSI 116 KM S tronic | 110 300 zł | 119 600 zł |
1.4 TFSI CoD 150 KM 6 biegów | 108 400 zł | 117 700 zł |
1.4 TFSI CoD 150 KM S tronic | 117 500 zł | 126 800 zł |
1.6 TDI 110 KM 6 biegów | 112 700 zł | 121 900 zł |
1.6 TDI 110 KM S tronic | 121 800 zł | 131 000 zł |
1.6 TDI 110 KM quattro 6 biegów | 122 900 zł | 132 100 zł |
2.0 TDI 150 KM 6 biegów | 121 700 zł | 130 900 zł |
2.0 TDI 150 KM S tronic | 130 800 zł | 140 000 zł |
2.0 TDI 150 KM quattro 6 biegów | 131 900 zł | 141 100 zł |