Audi poszerza swą gamę modelową w klasie średniej-wyższej i w klasie luksusowej. Wersje hybrydowe typu plug-in z oznaczeniem "TFSI e" występują już w modelach: A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tych modeli dołącza A6 55 TFSI e quattro. Podobnie jak we wszystkich hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch wydajnych systemów – spalinowego i elektrycznego.
Zobacz też: Flagowe Audi zelektryfikowane. Oto Audi A8 L 60 TFSI e quattro - GALERIA
Sercem napędu jest 4-cylindrowy silnik benzynowy 2.0 TFSI wytwarzający moc 185 kW (252 KM). Zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW. Systemowa moc wynosi 270 kW (367 KM), a moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy akumulator umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.
Audi A6 TFSI 55 e quattro to samochód jednocześnie sportowy i wysoce wydajny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (wg. norm WLTP) to nawet 53 kilometry. Ta hybryda typu plug-in jest jedyną wśród bezpośredniej konkurencji limuzyną segmentu premium wyposażoną w napęd na cztery koła.
Polecamy: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO
Koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy: "EV" dla jazdy w pełni elektrycznej, "Hybrid" dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz "Hold" dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
System klimatyzacji współpracuje z wydajną pompą ciepła wykorzystującą tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego. Przy korzystaniu z publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, uzupełnienie wyczerpanego, wysokonapięciowego akumulatora zajmuje około 2,5 godziny.