Wraz ze swoim chińskim partnerem dostarczającym baterie litowo-jonowe, Niemcy rozpoczną produkcję hybrydy. Model e-tron będzie oparty na limuzynie A6 z przedłużonym rozstawem osi. Warto wspomnieć, że Audi jest pierwszym producentem, który wyposaża na rynku chińskim wszystkie swoje modele w system Start/Stop, a także układ odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.
Przeczytaj: TEST Audi A8 Lang V8 4.2 TDI quattro po liftingu: Pierwsza jazda ogromną limuzyną
Według wstępnych informacji pod maską Audi A6 L e-tron znajdzie się 2-litrowa jednostka TFSI o mocy 211 KM, którą połączono z silnikiem elektrycznym generującym maksymalnie 95 KM. Można się spodziewać, że taki zespół napędowy zapewni bardzo przyzwoite osiągi. Jak podaje Audi, pojazd będzie zdolny do jazdy w trybie czysto elektrycznym. Maksymalny zasięg bez zużycia benzyny będzie oscylował w granicach 50 km.
Niemiecki koncern zapowiada, że zamierza być liderem w sprzedaży samochodów hybrydowych na rynku chińskim. Pomóc w tym mają modele przygotowane specjalnie z myślą o Kraju Środka. Dla dodatkowego podkreślenia rangi, jaką mają Chiny w strategii Audi, model e-tron zostanie zaprezentowany w Pekinie. Wersja produkcyjna trafi do sprzedaży na początku 2015 roku.