Zmiany zewnętrzne są kosmetyczne. Dużo mocniej zaakcentowano technologię ale o tym za chwilę. Z modyfikacji stylistycznych przemodelowano lekko przedni grill, zderzaki z przodu i z tyłu, końcówki układu wydechowego listwy progowe i wkłady reflektorów które opcjonalnie mogą być wyposażone w światła przednie LED lub Matrix LED.
Przechodząc do technologii uwagę należy zwrócić przede wszystkim na paletę silnikową. Zacznijmy od tego, że wszystkie jednostki napędowe – a jest ich osiem: 3 benzynowe TFSI i 5 diesli TDI, spełniają normy Euro 6. Do gamy dołącza silnik 1.8 TFSI, który generuje moc 190 KM i według producenta spala zaledwie 5,7 l/100 km bezołowiowej benzyny. Jeszcze mniej, bo tylko 4,2 l/100 km zużywa Audi A6 2.0 TDI 150 KM. "A-szóstki" napędzane jednostkami TDI wyposażono w sprężyny amortyzatorów wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki temu zabiegowi masa auta spadła o prawie 5 kg. Obie wspomniane wersje silnikowe współpracują z nową wersją automatycznej skrzyni S-Tronic. Zastąpiła ona przestarzałą przekładnię Multitronic.
Zobacz też: TEST Audi S1 Sportback 2.0 TFSI quattro: mały psotnik z procą
Zmodyfikowano również najmocniejsze diesle. 3.0 TDI generuje 218 KM lub 272 KM. Silnik z dwoma turbosprężarkami osiąga moc 320 KM. Limitowana edycja competition, która powstała dla uczczenia 25-lecia silników TDI, ma moc 326 KM która chwilowo może wzrosnąć do 346 KM przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Najmocniejsze odmiany silników 3.0 TDI i 3.0 TFSI napędzają również nowe Audi A6 allroad, oparte na Audi A6 Avant. Samochód cechuje się karoserią zawieszoną wyżej, wykończeniem zderzaków ze stali szlachetnej oraz zawieszeniem pneumatycznym air suspension.
Sportowe odmiany
Audi S6 po kuracji odmładzającej również otrzymało zastrzyk mocy. 4.0 TFSI V8 Turbo ma teraz aż 450 KM i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy. Moc standardowo przenoszona jest na cztery koła poprzez napęd quattro, a średnie spalanie to 9,2 l/100 km. Audi S6 wyposażone jest w system COD (cylinder on demond), który przy niewielkim obciążeniu silnika odłącza cztery z ośmiu cylindrów.
Audi RS6 Avant pozostanie topową wersją rodziny A6. Za napęd nadal odpowiadać ma 4-litrowy silnik TFSI o mocy aż 560 KM. Do "setki" auto przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klienta prędkość maksymalna może być "podkręcona" do 305 km/h. Za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 8-biegowa skrzynia tiptronic.
Odświeżone Audi A6 ma trafić do europejskiej sprzedaży już jesienią tego roku.