Czym nowe e quattro różni się od standardowego, 5-drzwiowego sedana coupe? Poza nowym napędem zupełnie niczym. Wariant 55 TFSI z napędem hybrydowym jest wyposażony w turbodoładowany, 4-cylindrowi silnik o pojemności 2-litrów o mocy 250 KM, który wspiera silnik elektryczny o mocy 141 KM (105 kW).
Sprawdź: Druga generacja Audi RS7 Sportback: osobowy odrzutowiec na kołach - WIDEO, ZDJĘCIA
Jako, iż moc w przypadku hybryd skaluje się nieco inaczej, w efekcie A7 55 TFSI e quattro generuje 362 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie całej tej mocy na wszystkie cztery koła, odpowiada szybka 7-stopniowa skrzynia automatyczna S tronic.
Przy wykorzystaniu pełnego potencjału auta, możemy spodziewać się sprintu od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest oczywiście ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jednak przyszłych nabywców może interesować prędkość maksymalna na energii elektrycznej.
Zobacz: Audi A1 po kuracji ABT - mocniejsze od S1 poprzedniej generacji, ale wciąż bez quattro
W tym wypadku mamy do czynienia z baterią o pojemności 14,1 kWh, która dysponuje zasięgiem na poziomie 40 kilometrów i prędkością maksymalną do 135 km/h. Naładowanie jej przy pomocy 3-fazowej ładowarki (CEE) o mocy 400 woltów powinno zając 2,5 godziny, natomiast ładując ją z gniazdka domowego, przyjdzie nam poczekać aż 7 godzin.
Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro jest wyposażone w trzy tryby jazdy. Pierwszy — EV Mode — to domyślny tryb, od którego nasze auto zacznie każdą podróż od wyczerpania dostępnej energii elektrycznej. Drugi — Tryb wstrzymania baterii — jak sama nazwa wskazuje, pozwala oszczędzić energię elektryczną na później.
Przeczytaj także: Debiutuje Audi RS6 Avant C8. Jest ostentacyjne, mocne i piekielnie szybkie! Zobacz ZDJĘCIA i WIDEO
Trzeci — Hybrydowy — to oczywiście tryb, w którym auto będzie zamiennie korzystać z energii elektrycznej, a w krytycznych momentach będzie się wspierać silnikiem spalinowym.
Na liście wyposażenia standardowego znajdzie się zewnętrzny pakiet S line wraz z 19-calowymi kołami. Z przodu pojawią się również reflektory w technologii Matrix LED. Wewnątrz możemy liczyć na sportowe fotele, zestaw wirtualnych wskaźników z nowymi widokami dla wersji e quattro.
Nie przegap: Odświeżone Audi A5 otrzymało nowe linie i więcej technologii. Teraz jest jeszcze bardziej atrakcyjne - GALERIA
Auta pojawią się w salonach dealerów jeszcze w trzecim kwartale 2019 roku, jednak nie wiadomo jeszcze, ile będą kosztować w Polsce.